مهدی عصمتی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سال زراعی جاری با وجود بارندگی های مطلوبی که در استان رخ داد وضعیت محصولی استان نیز مطلوب خواهد بود.
وی گفت: تا این لحظه متوسط بارندگی در استان 134 میلی متر گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 66 میلی متر بود شاهد افزایش میزان بارندگی در استان هستیم.
وی گفت: از ابتدای سال زراعی تا پایان پاییز تنها سه میلی متر بارندگی در استان داشتیم اما اکنون با ریزش باران های متناوب و شست و شوی مزارع، امید است شاهد رونق عملکرد محصولات زراعی و باغی در استان باشیم.
به گزارش ایرنا عصمتی پور، تامین نهاده های کشاورزی را یکی از مسایل مهم برای کشاورزان دانست و یادآور شد: در این حوزه سهمیه امسال کود پتاس در استان 2 هزار و 200 تن بود که با پیگیری های مجدد علاوه بر این سهمیه، هزار و 450 تن دیگر نیز به استان اختصاص یافت و اکنون هیچگونه مشکلی در زمینه تامین کود در باغات و مزارع وجود ندارد.
وی عنوان کرد: همچنین سهمیه کود اوره استان 16 هزار تن است که تاکنون 45 درصد این مقدار بین کشاورزان توزیع و 6 هزار تن نیز در انبارهای عاملان و شرکت های خدمات حمایتی موجود است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن فصل برداشت گندم و جو در استان، در حال حاضر پنج مرکز خرید جو در استان فعال است.
عصمتی پور ادامه داد: به دلیل شرایط سخت خشکسالی های چندین ساله، محصول جو از کشاورزان خریداری نمی شد اما سال گذشته 11 هزار تن جو خریداری شد و این مهم امسال نیز انجام می شود.
وی افزود: سال گذشته هر کیلوگرم جو 10هزار و 20 خریداری شد و همین جو به قیمت
هفت هزار و 500ریال در اختیار کشاورز قرار گرفت، امسال نیز قیمت تضمینی هر کیلو جو 10هزار و 300 ریال تعیین و با هفت هزار و 900ریال به دامدار و کشاورز فروخته می شود.

** پیش بینی خرید 300 تن محصول کلزا از کشاورزان استان
وی بیان کرد: خرید جو در کشور از 20 فروردین آغاز می شود و در خراسان جنوبی به دلیل گرمسیری بودن منطقه، پیش بینی می شود از 20 اردیبهشت ماه محصول جو کشاورزان خریداری شود، امسال خرید جو توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام می شود.
وی اظهار کرد: امسال 750 هکتار از اراضی استان زیرکشت محصول کلزا رفت که این میزان سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته افزایش دارد پیش بینی می شود 300 تن کلزا با قیمت مصوب 28هزار ریال از کشاورزان خریداری شود.
وی اضافه کرد: خرید تضمینی محصول کلزا در کشور از ابتدای فروردین آغاز و تا 31 شهریور ماه ادامه دارد.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.