حجت الله خانزاده روز پنجشنبه به ایرنا، افزود: از این تعداد 40 هزار نفر از جاذبه های طبیعی و بازارچه های صنایع دستی و بقیه از جاذبه های تاریخی شهرستان بازدید کردند.
وی بیان کرد: همچنین بیش از چهار هزار نفر در تعطیلات نوروزی در شهرستان اقامت کردند، بیشتر این افراد در کمپ موقت و چادرهای مسافرتی اقامت داشته اند.
وی استقبال از گردشگران، چاپ نقشه و بروشور تبلیغاتی و توزیع آن در ورودی شهرستان، فضاسازی شهرها، معرفی جاذبه های گردشگری در رسانه ها، برپایی بازارچه صنایع دستی و نصب سیاه چادر را از جمله اقدامات خدمات سفر شهرستان در نوروز 96 ذکرکرد.
به گفته وی آثار تاریخی شامل مسجد جامع افین، رباط زردان، قلعه کوه آبیز، قلعه حسن بایخان و بند تاریخی تجنود و جاذبه های طبیعی شامل درختان کهنسال، دشت لاله ها و شقایق، کویر همت آباد و روستای «گزخت» بیشترین بازدید گردشگران نوروزی را در شهرستان داشته اند.
شهرستان زیرکوه در سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلو متری مرز با افغانستان قرار دارد، مرز ایران با افغانستان در شهرستان زیرکوه 147 کیلومتر است و ارتفاع زیرکوه از سطح دریای آزاد 1330 متر است.
این شهرستان در شمال شرقی خراسان جنوبی قرار دارد که از شمال به شهرستان خواف خراسان رضوی، از جنوب به شهرستان درمیان ، از شرق به افغانستان و از غرب به شهرستان قاین محدود شده است.
مساحت زیرکوه 9هزار و 185کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 45 هزار نفر است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.