سرهنگ حسین رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون تردد در جاده های بیرجند - سربیشه، بیرجند- خوسف،بیرجند -قاین، قاین - زیرکوه و ازمیغان و خرو به طبس سنگین است.
وی ادامه داد با توجه به وزش باد در سطح زمین به دلیل گرد و خاک جاده نهبندان به شهداد کرمان و راه های منتهی به طبس شاهد کاهش میدان دید خواهیم بود.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط جوی منطقه و پیش بینی هواشناسی احتمال بارندگی و جاری شدن روان آب و سیلاب در برخی نقاط استان وجود دارد، لازم است شهروندان از برپا کردن چادر و حضور در حاشیه مسیل ها و رودخانه پرهیز کنند.
وی در همین حال تصریح کرد: تردد کامیون و تریلی در برخی جاده های استان که روزشنبه اعلام شد، تا ساعت 23یکشبنه شب ممنوع است.
رئیس پلیس راه استان با قدردانی از همکاری مردم در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و اعمال قانون توسط ماموران، یادآور شد: همزمان با خروج مردم امروز از منازل برای سپری کردن روز طبیعت تاکنون حادثه رانندگی در استان گزارش نشده است.
شماری از شهروندان خراسان جنوبی روز یکشنبه به مناسبت 13فروردین ماه بر اساس برخی باورها از خانه های خود خارج و رهسپار طبیعت و تفرجگاه های اطراف آبادی ها ، روستاها و شهرهای استان شده اند.
هم اکنون بیشتر جاده های خروجی شهرهای استان از ترافیک نسبتا پرحجم و روانی برخوردار است، علاوه بر ماموران پلیس راه ، نیروهای ستاد سفرهای نوروزی استان در جاده ها حضور فعالی دارند.
پلیس راه با تمام توان بر رفت و آمد خودروها در جاده ها نظارت دارد، و از شهروندان خواسته شد با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ضمن پیشگیری از وقوع حادثه، تا روز طبیعت را به خوبی و خوشی سپری کنند.
2کریدور از 10کریدور اصلی کشور از خراسان جنوبی عبور می کند به همین دلیل از آغاز تعطیلات نوروزی در 25 اسفند ماه 95 تاکنون این استان شاهد تردد تعداد زیادی از انواع خودروهای سبک و سنگین در جاده های استان است.
خراسان جنوبی در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد و طول راه های آن 17هزار و 400کیلومتر کیلومتر است.
این استان با 151هزار کیلومتر مربع مساحت و 769هزار نفر جمعیت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است، فاصله آبادی های آن از یکدیگر طولانی است، این امر موجب خستگی و خواب آلودگی رانندگان می شود.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.