به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ؛ مرتضی عربی اظهار کرد: آمار اسکان مسافران مربوط به هتل ها، مهمان پذیرها، کمپ های موقت، مدارس آموزش و پرورش، زائر سراها و ... است.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز 6باب هتل با 247 اتاق و 6هزار و 722 تخت آماده اسکان و پذیرایی از مسافران شد، یادآور شد: همچنین 16 مهمان پذیر با 262 اتاق و 657 تخت و 10 واحد بوم گردی برای اسکان مسافران آماده شد.
وی در ادامه از انجام 2میلیون بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بیشترین آمار بازدید مربوط به شهرستان های طبس و فردوس است.
عربی با اشاره به راه اندازی تورهای بیرجند گردی و استان گردی نیز در ایام نوروز 96 گفت: استقبال مسافران و گردشگران از این تورها بسیار خوب بود.
خراسان جنوبی با ثبت حدود 800 اثر تاریخی، فرهنگی، چشم اندازهای طبیعی و معنوی در نوروز سال 1395یکی از 10مقصد گردشگری ایران انتخاب شده بود.
تاکنون 2هزار و 200اثر تاریخی، فرهنگی و ... در این استان شناسایی شد که عمارت و باغ اکبریه بیرجند، مجموعه قنات بلده فردوس و بیابان لوت(مشترک میان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
خراسان جنوبی در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد.
این استان با 151هزار کیلومتر مربع مساحت و 769هزار نفر جمعیت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است.
تعطیلات نوروزی از 25 اسفند 1395 شروع و تا 15فروردین 1396ادامه دارد.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.