رسول بهبهانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بیش از 493 هزار نفر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی، 291 هزار و 300 نفر از جاذبه های طبیعی و 180 هزار و 97 نفر از جاذبه های دست ساز طبس بازدید کردند.
وی با اشاره به افزایش بازدید کننده از جاذبه های تاریخی و گردشگری طبس در نوروز امسال، گفت: پیش بینی می شود تعداد بازدیدکنندگان تا پایان تعطیلات نوروزی به یک میلیون و 500 هزار نفر برسد.
وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز سال گذشته در مجموع یک میلیون و 300 هزار نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی این شهرستان بازدید کردند.
وی افزود: نوروز امسال بیشترین بازدیدها از باغ گلشن، چشمه مرتضی علی، حرم مطهر حسین بن موسی الکاظم (ع)، ازمیغان، کویر حلوان و کال جنی بوده است.

** بیش از 523 هزار مسافر نوروزی در طبس اقامت کردند
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس گفت: از 26 اسفند ماه پارسال تا هشتم فروردین 96، تعداد 523 هزار و 837 مسافر نوروزی در این شهرستان اقامت کردند.
بهبهانی افزود: این مسافران در مکان های مختلف از جمله هتل، مهمانسرا، اقامتگاه موقت، خانه مسافر، چادر مسافرتی و اقامتگاه های گردشگری اسکان یافتند.
وی بیان کرد: بیشترین اقامت ها نیز در زائرسرای آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و کمپ های موقت اطراف این آستان مبارک بوده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک بازارچه صنایع دستی با 28 غرفه در شهرستان طبس دایر است، گفت: روزانه پنج هزار نفر از این بازارچه بازدید می کنند و بیش از 450 هزار ریال نیز فروش دارد.
وی گفت: تاکنون 290 اثر تاریخی ، طبیعی و فرهنگی در شهرستان طبس شناسایی شده که از این تعداد 61 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: طبس دارای 14 بافت تاریخی با ارزش است که 2 اثر آن شامل نایبند و اصفهک در زمره فهرست آثار ملی قرار دارد.
بیش از 2 هزار اثر تاریخی در خراسان جنوبی وجود دارد که تاکنون 780 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی به ثبت آثار ملی رسیده است.
باغ اکبریه بیرجند، مجموعه قنات بلده فردوس و بیابان لوت از مهم ترین اثرهای تاریخی ثبت شده استان در فهرست آثار جهانی است.
شهرستان طبس با 75 هزار نفر جمعیت، 57 هزار کیلومترمربع مساحت دارد و از آن با عنوان پهناورترین شهرستان استان و ایران از نظر مساحت یاد می شود.
شهر طبس در 270کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
6054* خبرنگار و انتشاردهنده - مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.