پرویز آرامنش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: انتشار و انتقال بیماری، ایجاد بو و چشم اندازهای بد و نشت شیرابه زباله ها باعث آلودگی شدید محیط زیست می شود و در برخی اوقات اثرهای غیر قابل برگشتی را به همراه دارد.
به گفته وی بیماری هایی همچون کزاز، حصبه و شبه حصبه، انگل های روده ای، اسهال های خونی، فلج اطفال، سالک پوستی و … از جمله بیماری هایی هستند که از طریق آلودگی ناشی از مواد زاید جامد در آب، هوا و خاک حاصل می شوند.
به گزارش ایرنا، آرامنش اظهار کرد: با پیشرفت تکنولوژی، حالا دیگر دست به هر اقدامی که می‌زنیم نمی‌تواند خارج از این حوزه باشد و فعالان این حوزه در تلاشند راهی پیدا کنند که بتوان این آلودگی روزافزون و سرکش را مهارکرد.
وی اظهار کرد: در همین ارتباط بسیاری از فناوری‌ها با توجه به سیستم استفاده از انرژی‌های پاک مانند خورشید، باد و آب فعالیت می‌کنند و تلاش دارند که میزان استفاده از سوخت‌های فسیلی و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به حداقل برسانند.
وی اضافه کرد: در واقع متخصصین سعی دارند با تکیه بر تکنولوژی محصولاتی تولید کنند که کمترین میزان آلایندگی زیستی را در پی داشته باشد.
وی تاکید کرد: در همین ارتباط برای جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی مواد زاید جامد بایستی بلافاصله بعد از تولید در محل مناسب و با رعایت مسائل بهداشتی نگهداری و سریعا جمع آوری، حمل و نقل و دفع شوند.
وی در ادامه سوزاندن زباله در کوره های زباله سوز، دفن زیر خاک یا دفن بهداشتی، تهیه کود کمپوست به طریق سنتی، نیمه سنتی و صنعتی، پردازش، بازیافت و استفاده مجدد را از مهمترین راه های دفع زباله ها عنوان کرد.
آرامنش، هشتم فروردین ماه 96 با توجه به فرا رسیدن روز پاسداشت طبیعت در گفت و گو با ایرنا، از مردم و دوستداران طبیعت خواسته بود که به منظور بهره مند شدن از محیط زیستی زیبا، سالم و با نشاط، در پاسداشت طبیعت کوشا باشند و با رعایت توصیه های زیست محیطی و بهداشتی با ماموران و کارشناسان حفاظت محیط زیست همکاری کنند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215* 6054*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده- مریم پنجابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.