به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی اظهار کرد: آمار بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری و اقامت مسافران در استان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
وی بیان کرد: از 26 اسفند ماه تا امروز 667 هزار 858 نفر مسافر در اقامتگاههای استان اسکان داده شدند و بیشترین اقامت و بازدید ها مربوط به شهرستان های طبس و فردوس است.
وی تصریح کرد: هفت هزار و 300 تخت در هتل ها و مهمان پذیرهای استان آماده اسکان مسافران است.
رمضانی به آمار بازدید از موزه های استان تا امروز اشاره کرد و افزود: 14 هزار و 200 نفر از 15موزه فعال استان بازدید کردند و بیشترین بازدید موزه ها مربوط به شهرستان بیرجند است.
وی بیان کرد: در بیرجند نیز مجموعه موزه های باغ اکبریه با پنج هزار و 500 نفر بازدید کننده بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
رمضانی،مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به استقبال گردشگران و مسافران از بازارچه های نوروزی و صنایع دستی تصریح کرد: در نوروز امسال 33 بازارچه نوروزی برپا شده است.
این استان با ثبت حدود 800 اثر تاریخی، فرهنگی، چشم اندازهای طبیعی و معنوی در نوروز سال 1395یکی از 10مقصد گردشگری ایران انتخاب شده بود.
تاکنون 2هزار و 200اثر تاریخی، فرهنگی و ... در این استان شناسایی شد که عمارت و باغ اکبریه بیرجند، مجموعه قنات بلده فردوس و بیابان لوت(مشترک میان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان) در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
تعطیلات نوروزی از 25 اسفند 1395 شروع و تا 15فروردین 1396ادامه دارد.
خراسان جنوبی در مسیر تردد زایران 15استان غرب و جنوب کشور به مشهد مقدس قرار دارد و طول راه های آن بیش از 17هزار کیلومتر است.
این استان با 151هزار کیلومتر مربع مساحت و 769هزار نفر جمعیت سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است، فاصله آبادی های آن از یکدیگر طولانی است.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.