معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح همزمان 16پروژه عمرانی و تولیدی با صرف هشت هزار میلیارد ریال با حضور رئیس جمهوری در بیرجند، افزود: از این مقدار 117 کیلومتر باند دوم بزرگراه و 20 کیلومتر راه اصلی است.
به گفته امیر امینی یکی از نکات بسیار مثبتی که دولت تدبیر وامید در خراسان جنوبی به آن توجه کرده است رشد پایه بودجه ای طرح های احداث راه است که در سال 93 و 94 رشد معادل 100 درصدی داشته ایم.
وی گفت: در حوزه خراسان جنوبی 22 طرح مشترک و اختصاصی با هفت هزار و 700 کیلومتر با استان های همجوار در دست احداث است.
وی ادامه داد: از این مقدار یک هزار و 725 کیلومتر در داخل استان در حال اجراست.
وی افزود: در حال حاضر در خراسان جنوبی 404 کیلومتر بزرگراه و یک هزار و 50 کیلومتر راه اصلی وجود دارد.
وی اظهارکرد: در خراسان جنوبی 16 طرح اقتصاد مقاومتی به طول 199 کیلومتر در حال احداث است که از این عدد 141 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.
وی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی احداث 100 کیلومتر راه مصوب شد که امروز از این عدد 81 کیلومتر به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به طرح احداث راه آهن خراسان جنوبی هم گفت: برای احداث راه آهن در استان از سه طریق در حال مذاکره هستیم.
وی ادامه داد: برای احداث راه آهن از طریق فایناس با هند، سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیاء و از طریق سرمایه گذاری آستان قدس رضوی و با مشارکت صندوق توسعه ملی مشغول انجام مذاکره هستیم.
وی عنوان کرد: مطالعات 274 کیلومتر مسیر راه آهن از بیرجند به سمت کالشور که نقطه اتصال راه آهن با شبکه ریلی کشور است در حال انجام است.
وی ادامه داد: امید است مطالعات طرح راه آهن خراسان جنوبی به اتمام و مذاکرات به نتیجه برسد و در نیمه نخست سال آینده به موفقیت خوبی برسیم.
رئیس جمهوری بر تسریع در اجرای راه آهن در استان و کمک از محل صندوق توسعه ملی قول مساعد داد.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روز چهارشنبه در نخستین مرحله آغاز سفر کاروان تدبیر و امید در سال 1396 به استان ها وارد بیرجند مرکز خراسان جنوبی شد.
رئیس جمهوری را در این سفر یک روزه بیش از 10نفر معاونان، وزیران و مقام های عالی رتبه کشوری همراهی می کنند.
*7556 **2047*خبرنگاران- حکیمه مصطفایی و رقیه محمدی *انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.