محمدرضا امیرحسنخانی روز چهارشنبه در کار گروه اشتغال استان، افزود: پدیده قاچاق کالا در خراسان جنوبی بسیار کم است کانتینرهای حامل کالای قاچاق به کشور وارد می شود اما در این استان شخصی که 50 میلیون ریال جنس از کیش همراه داشته باشد، با او برخورد می شود و به اصطلاح معروف به او گیر می دهند.
وی گفت: مشکل اشتغال در خراسان جنوبی بسیار بیشتر از سایر استان هاست اما مدیران برای اینکه کارنامه ای تحویل مردم دهند آمار را به گونه ای دیگر بیان می کنند و اذعان دارند اداره آمار کشور آمار اشتغال را ارایه می دهد.
وی بیان کرد: چند ماه گذشته آمار بیکاری در شهرستان های طبس، سرایان، بشرویه و فردوس، 2 تا چهار درصد گزارش شد در صورتی که این موضوع قابل قبول نیست.
به گزارش ایرنا، امیرحسنخانی اظهار کرد: اجرای طرح تکاپو « این طرح مصوب شورای عالی اشتغال کشور و یکی از برنامه های اصلی و محوری توسعه اشتغال در کشور است» در استان بسیار حایز اهمیت و مهم است.
وی یادآور شد: به سند توسعه استان انتقاد دارم راهکاری برای ایجاد اشتغال به روش علمی در آن لحاظ نشده است.
وی عنوان کرد: رشته جدیدی با عنوان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در استان ایجاد شد که در بسیاری از مناطق استان نیز موجود هست اما مورد بی توجهی قرار گرفته است.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس افزود: برخی مدیران ادعا می کنند مزیت های بخش کشاورزی و دامداری استان به دلیل 18سال خشکسالی از بین رفته است در صورتی که حرف درستی نیست ، نیروی انسانی اصلی استان کشاورز و دامدار است که باید این سرمایه را حفظ و به آن امکان رشد بدهیم.
امیر حسنخانی اظهار کرد: بخش کشاورزی و دامداری استان نیازمند اصلاح روش های جدید و نوین است، کشاورز با اینکه کشت کرد و زحمت فراوان می کشد، هر روز ضعیف تر و فقیرتر می شود خودش هم متوجه نیست.
وی یادآور شد: طرح توانمندسازی روستاها در ماه های اخیر در دولت آغاز شدد که شهرستان فردوس در خراسان جنوبی به عنوان نمونه آزمایشی(پایلوت) اجرای این طرح انتخاب شد.
وی تاکید کرد: نگهداشت جمعیت در روستا، ارتقای سطح زندگی روستاییان و افزایش درآمد اقتصادی با شناخت و بررسی مشکلات مناطق و شناسایی ظرفیت هایی روستایی از اهداف این طرح است.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.