سعید هریوندی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بدون اشاره به تعداد سهام خریداری و فروش و ارزش هر یک ، افزود: در این مدت هزار و 91 کد معاملاتی جدید در بازار بورس افتتاح شد که کدهای معاملاتی نشان دهنده تعداد افراد جدید به بازار سرمایه است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از 354 درصد رشد برخوردار است.
وی ادامه داد: بورس اوراق بهادار به عنوان یک بازار متشکل و رسمی، مهمترین متولی جذب و سامان دادن صحیح منابع مالی سرگردان است و با جمع آوری نقدینگی جامعه، یک کاسه کردن و هدایت آنها به سمت واحدهای تولیدی منجر به حرکت چرخ های اقتصادی جامعه می شود.
به گفته وی از مهمترین مزایای بورس می توان به تسهیل فرآیند تامین مالی شرکت ها «از دید اقتصاد کلان» معافیت مالیاتی و تامین مالی بدون هزینه « از دید شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه» و کسب بازدهی مناسب « از دید سرمایه گذاران» اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، هریوندی تصریح کرد: با توجه به تنوع ابزارهای موجود قابل معامله در بورس تقریبا تمامی افراد با هر سطح ریسکی می توانند از مزایا و منافع بازار سرمایه منتفع شوند.
به گفته وی این در حالی است که افراد با ریسک پذیری بالا می توانند اقدام به خرید و فروش سهام و حق تقدم سهام، افراد با ریسک پذیری کمتر می توانند سهام صندوق های سرمایه گذاری مشترک و افراد با عدم ریسک پذیری می توانند سهام صندوق های سرمایه گذاری مشترک با درآمد ثابت و یا اوراق مشارکت و یا اوراق خزانه اسلامی را خریداری کنند.
مدیر بورس منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف تالار های بورس مناطق، آموزش و فرهنگ سازی بازار سرمایه است، افزود: از آنجایی که اطلاعات مردم منطقه در خصوص بازار سرمایه بسیار اندک است بحث آموزش در این استان با جدیت دنبال شده است.
وی اضافه کرد: در این ارتباط تاکنون حدود 20 هزار نفر ساعت کلاس و کارگاه آموزشی به صورت رایگان در تالار بورس استان برگزار شد که با توجه به احساس نیاز منطقه، این کلاس ها در آینده نیز به صورت پیوسته برگزار خواهد شد.
وی در ادامه اظهار کرد: درحال حاضر پنج شعبه کارگزاری در استان مشغول به فعالیت است و از آنجایی که شعبه های تمامی کارگزاری ها در بیرجند مستقر است، در حال رایزنی با کارگزاری ها برای افتتاح شعبه در سایر شهرهای استان برای تسهیل دسترسی سایر هم استانی ها به بازار سرمایه هستیم.
عملیات تجهیز تالار بورس منطقه ای خراسان جنوبی از سال 1387 شروع و از تیرماه سال 1388 بورس استان شروع به فعالیت کرده است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.