رضا آدینه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هر ساله در آستانه نوروز شهر اسدیه با نمادهایی حاوی سفره هفت سین و حامل پیام های فرهنگی و هنری برگرفته از آداب و رسوم و سنن ایرانیان به ویژه خراسان جنوبی تزئین می شود.
وی بیان کرد: همچنین برنامه های مختلفی در حوزه های فضای سبز، زیباسازی و پاکسازی سطح شهر، حذف آلودگی بصری، رنگ آمیزی جداول، لکه گیری آسفالت، تعویض سطل های زباله و نورپردازی مناطق مختلف شهر برای ایام نوروز در حال انجام است.
وی فراهم کردن مقدمات نوروزی خوش و به یادماندنی برای شهروندان و مسافران در تعطیلات سال نو مهمترین اولویت شهرداری اسدیه دانست و افزود: تاکنون چهار تا کمیته زیباسازی و مناسب سازی در شهرداری برگزار شده است.
وی با بیان اینکه به دلیل گازرسانی به شهر اسدیه در سال جاری برخی از معابر سطح شهر کندکاری شده است، افزود: تا پایان سال جاری تمام معابر شهر اسدیه با بودجه 500 میلیون ریال لکه گیری می شود.
وی عنوان کرد: در زمینه ساماندهی بوستان های سطح شهر 2 مجموعه بازی به ارزش 500 میلیون ریال خریداری شده که طی یک هفته آینده نصب می شود.
وی با اشاره به اینکه برخی شهروندان حقوق شهروندی را رعایت نمی کنند از شهروندان خواست در حفظ فضای سبز کوشا باشند.
به گفته وی توسعه فضای سبز بدون مشارکت شهروندان امکانپذیر نیست، بدون مشارکت مردم هیچ اتفاقی در توسعه و احداث فضای سبز شهری اتفاق نمی افتد.
وی با اشاره به اهمیت نقش فضای سبز در سلامت روح و جسم شهروندان، اظهار کرد: فضای سبز در شهرها به عنوان ریه های تنفسی شهرنشینان به شمار می آید و به همین دلیل فقدان آن به معنی نبود سلامت و تندرستی در شهرها است.
شهر اسدیه دارای 6 هزار نفر جمعیت است و در 105 کیلومتری شرق بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 ** 6054* خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- مریم پنجابی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.