به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی اکبر پرویزی،
در دیدار جمعی از اعضای شورای شهر بیرجند، موضوع طرح فرزان، زمین های موسوم به املاک موسوی و موزه دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد.
وی تصریح کرد: از ظرفیت کمیسیون ماده 5 در اصلاح طرحهای جامع و تفصیلی شهر بیرجند استفاده و بگونه ای برنامه ریزی شود تا مشکل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر از سوی مسئولان ذی ربط مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اهمیت شوراها برای حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی ، بیان کرد: باور دولت تدبیر و امید تقویت شوراها به منظور تصمیم گیری در تمام امور شهری است.
استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به تراکم نیروی انسانی در بدنه دولت و عدم کارایی برخی از بخش های دولتی بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت مردم و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: کاهش تصدی گری امور توسط دولت از سیاست های کاری دولت یازدهم است.
وی ادامه داد: از این رو با عنایت به تاکید رئیس جمهوری به وزرا مبنی بر واگذاری امور به بخش های خصوصی، این آمادگی وجود دارد تا مکان ها و فضاهای ورزشی و فرهنگی و به طور کلی طرح ها و پروژه های نیمه تمام به شرط عدم تغییر کاربری در آینده به مردم واگذار شود.
پرویزی، به تنوع وظایف و مسئولیت های شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به این امر ، نباید انتظار داشت، همه امور محوله بدون اشکال و با تضمین 100درصد انجام شود بلکه با اولویت بندی مشکلات پیش رو بسیاری از مسایل مهم قابل حل خواهد بود.
وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری بهتر از ظرفیت کمیسیون ماده 5 در اصلاح طرح های جامع و تفصیلی شهر بیرجند، افزود: مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موجود در شهر نباید نادیده گرفته شود.
استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به لزوم بررسی و تایید اولیه طرح های شهری توسط اعضای شورا، شهردار و فرماندار تصریح کرد: شهرداری ها در موضوع واگذاری املاک و عقب نشینی توسط مردم؛ حداقل امتیازاتی را به قیمت روز و حتی بالاتر برای مالکان در نظر بگیرند.
پرویزی، با اشاره به 2 برابر شدن کمک دولت به شهرداری های استان در ماه های گذشته، گفت: با توجه به مشکلات عدیده مهر شهر از جمله آسفالت معابر، مساعدت لازم در خصوص تامین قیر مورد نیاز برای انجام این طرح از طریق استانداری صورت خواهد گرفت.
وی موضوع جابجایی صنوف مزاحم و آلاینده در شهر بیرجند را حیاتی دانست و اضافه کرد: در این خصوص با توجه به اهمیت امر نیاز است جلسات تخصصی مورد نیاز برگزار شود؛ آماگی وجود دارد تا توافق لازم را برای حل این معضل انجام دهیم.
در این جلسه جمعی از اعضای شورای شهر بیرجند با حمایت از سیاستهای اجتماعی و فرهنگی دولت تدبیر و امید، موضوعاتی همچون تعیین تکلیف اراضی موسوم به زمین های موسوی، انتقال صنایع آلاینده به خارج از محدوده شهری، رفع برخی مشکلات مهرشهر، تقویت دبیرخانه شورای فرهنگی استان و... را مورد تاکید قرار دادند.
2047*خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.