محمد بشیری زاده روز یکشنبه در مراسم کاشت نهال در مدرسه علیشاه صابری شهر اسدیه ، افزود: حفظ منابع طبیعی، وظیفه ای مهم است، همه بایستی در جهت حفظ درختان و طبیعت تلاش کنیم تا بتوانیم محیط زیستی سالم به نسل های آینده تحویل دهیم.
به گفته وی منابع طبیعی در تقویم کشورمان، نه یک روز بلکه هفته ای به نام درختکاری دارد که این امر، اهمیت موضوع یادشده را نشان می دهد.
وی عنوان کرد: هر کسی که درختی می کارد، بایستی دقت لازم را در حفظ آن داشته باشد چرا که حفظ و نگهداری از منابع طبیعی، به یک عزم همگانی نیازمند است.
وی افزود: جنگل‌ها، مراتع و منابع ملی، متعلق به عموم است، برای حفظ و صیانت و احیای این نعمت الهی برای ادامه حیات بشر و نسل‌های آینده همه با هم تلاش کنند.
وی اظهارکرد: حراست از درختان و جلوگیری از نابودی آنها جزو وظایف شرعی و ملی ماست و کوتاهی در این زمینه، ضایع کردن نعمت است،درختان به عنوان یکی از مهم ترین منابع تجدید شونده طبیعی، نقش بسیار مهمی در زندگی دارند.
امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه هم با بیان اینکه در قرآن کریم کلمه اشجار و شجر زیاد بکار رفته است، افزود: باید همه در راستای ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از آن تلاش کنیم.
مولوی سید احمد عبدالهی افزود: درختکاری یکی از سنن پسندیده در اسلام است که به کرات نسبت به آن تاکید شده است.
به گفته وی هر درختی که در گوشه ای روییده و شاخ و برگ گسترده است، متعلق به همه مردم است و بخشی از ثروت ملی محسوب می‌شود.
شهرستان درمیان 57 هزار نفر جمعیت دارد و 70 کیلومتر مرز با افغانستان دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.