مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی حلقه اتصال معتبر بین سیستم اجرایی، علمی و دانشگاهی است و به عنوان دبیرخانه علمی در آسیب های اجتماعی نقش تاثیرگذاری خواهد داشت.
عصمت محمودی افزود: دبیرخانه با پیشنهاد کار گروه فرهنگی و اجتماعی شکل گرفت و در کار گروه مصوب شد، دبیرخانه علمی و اجرایی به ترتیب در جهاد دانشگاهی و اداره کل بهزیستی استان مستقر شود.
وی اظهار کرد: پیشگیری از رشد آسیب های اجتماعی، مدیریت دانش بر فعالیت های علمی، پژوهشی و آموزشی مرتبط با آسیب ها، تجمیع فعالیت علمی ، آموزشی و پژوهشی دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، مرکزهای علمی و آموزشی، برگزاری جشنواره و میزگرد علمی از اهداف اصلی تشکیل دبیرخانه است.
وی یادآور شد: نیازسنجی پژوهشی و تدوین اولویت های تحقیقاتی، فراخوان و مدیریت اجرای طرح های پژوهشی، مدیریت کمیته های علمی، پژوهشی و آموزشی، استفاده از ظرفیت های انسانی، آسیب شناسی روش ها در مقابله با آسیب ها و ... از اهداف فرعی تشکیل دبیرخانه است.
محمودی ادامه داد: امیدواریم هر اقدامی که در حوزه اجتماعی انجام می شود با پشتوانه علمی و دانش محور باشد.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی استانی با سابقه مذهبی، فرهنگی و دارای خانواده های متدین و پایبند به آداب و معاشرت اجتماعی است، کمترین آسیب اجتماعی برای چنین استانی زیاد است.
وی تصریح کرد: هرچند در مقایسه با سایر استان ها ، خراسان جنوبی در شرایط بسیار مطلوبی از لحاظ آسیب های اجتماعی قرار دارد.
محمودی تاکید کرد: مقام معظم رهبری از وضعیت آسیب های اجتماعی اظهار نگرانی کردند، باید برای رفع دغدغه معظم له در این ارتباط تلاش کنیم.
مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری بیان کرد: در مقوله اجتماعی و فرهنگی تغییر رفتار و نگرش مهم است که باید مبتی بر شناخت باشد، زیرا شناخت از آمورزش درست ریشه می گیرد.
به گفته محمودی کار در حوزه اجتماعی به همگرایی و هم افزایی بین دستگاه های مربوط نیاز دارد، دبیرخانه علمی آسیب های اجتماعی وظیفه هدفمند کردن فعالیت های پژوهشی دانشگاه ها و سیستم علمی را دارد.
وی افزود: در سال 95، ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی و فرهنگی در خراسان جنوبی با ابلاغ وزارت کشور تشکیل شد، وزارتخانه با انعقاد تفاهم نامه با 9دستگاه اعتبار لازم را بین دستگاه های مربوط تقسیم کرده است.
محمودی اظهار کرد: بخش اصلی آسیب های اجتماعی از خانواده نشات می گیرد ، تامین پایگاه اجتماعی، حمایت و مراقبت، جامعه پذیری، عاطفه، همراهی و تولید مثل 6 رویکرد خانواده است.
وی یادآور شد: آنچه توسط والدین در خانواده انجام می شود، تاثیر مستقیم بر فرزندان دارد ، در فضای مجازی که یک دغدغه است پدران و مادران باید ابتدا از خود شروع کنند.
وی اضافه کرد: درصد قابل توجهی از درآمد خانوارها صرف تهیه گوشی های گران قیمت می شود و بخش قابل توجهی از طلاق ها در ارتباط با فضای مجازی است.
محمودی یادآور شد: گاهی تصور می شود، فضای مجازی دیگر محضر خدا نیست و کاری که نباید انجام داد در آن انجام می شود، ورود به این فضا هم نیاز به مجوز دارد.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.