دکتر کامبیز مهدی زاده روز یکشنبه در نشست توجیهی و مراسم مانور سلامت استان افزود: این طرح با همکاری 120 بازرس در قالب 26 تیم از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال اجراست.
وی ادامه داد: برنامه سلامت نوروزی به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و کنترل و پیشگیری از طغیان بیماری های منتقله از آب و غذا هر ساله اجرا می شود.

** افزایش و تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی
وی افزایش و تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی هدفمند مراکز و اماکن را از دیگر اهداف اجرای طرح یاد شده دانست و گفت: با نزدیکی بهار و ایام تعطیلات نوروزی فعالیت مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن اقامتی، تفریحی و گردشگری و نظایر آن افزایش می یابد.
وی بیان کرد: از ابتدای اسفندماه تا نیمه فروردین ماه سال 96 تیم های بازرسی هر روز از ساعت هشت تا 20 از مراکز و اماکن حساس تهیه و توزیع مواد غذایی و تمامی مواردی که به نحوی با سلامت شهروندان و مسافران در ارتباط است بازدید خواهند کرد.
به گزارش ایرنا مهدی زاده اظهار کرد: شماره تلفن 190 بهداشت در این مدت برای رسیدگی به شکایات بهداشتی در اختیار مردم است و شهروندان در صورت مشاهده تخلف مراتب را با این شماره تلفن در میان بگذارند تا حداکثر در 24 ساعت مورد رسیدگی و با متخلف برخورد شود.

** بازدید از حدود 2 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان
وی تعداد مراکز اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی حساس استان را چهار هزار و 356 مورد دانست و افزود: از ابتدای اسفندماه تاکنون هزار و 940 مورد بازرسی از این اماکن و مراکز انجام شده است.
وی یادآور شد: سه هزار و 654 اماکن عمومی نیز در استان موجود است که از ابتدای طرح سلامت نورزی تاکنون 796 مورد بازدید از اماکن انجام شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: 115 مورد اماکن بین راهی در استان تحت نظارت و بازرسی قرار می گیرند که تاکنون 111 مورد بازدید انجام شد و در مدت 45 روزه اجرای طرح سلامت نوروزی سه مرتبه مورد بازدید قرار خواهند گرفت.
مهدی زاده اظهار کرد: در 15 روز گذشته هشت مورد دارای تخلف به مراجع قضایی معرفی شده است اما منجر به تعطیلی واحد نشد.
وی یادآور شد: همچنین در مدت یاد شده 590 کارت بهداشتی صادر شد و از 121 سامانه آبرسانی در استان توسط تیم های بازرسی بازدید به عمل آمد.
به گفته وی، در این مدت 125 مورد نمونه میکروبی آب ارسالی به آزمایشگاه باکتریولوژی، 84 مورد نمونه مواد غذایی به آزمایشگاه مواد غذایی و 2 هزار و 100 مورد کلرسنجی از شبکه توزیع انجام شده است.
*7557* 6054 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.