محمداسماعیل افضل پور، سه شنبه شب در گردهمایی مسئولان هیات های ورزشی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: ماه گذشته جلسه ای در وزارت ورزش و جوانان با وزیر و معاونان وی برگزار شد،گزارشی از سال 94 و 95 ارائه شد که سال 94 ورزش خراسان جنوبی در بعد قهرمانی جزو پنج استان آخر کشور بود.
وی اظهار کرد: ارزیابی از ورزش استان ها به این شکل است که 15 درصد امتیاز به ورزش قهرمانی ،15 درصد به فعالیت های بخش بانوان، 15 درصد جوانان،بخش های همگانی،فرهنگی،توسعه منابع انسانی،هر کدام 10 درصد، فعالیت روابط عمومی هشت درصد و عمرانی هفت درصد امتیاز داده می شود.
وی ادامه داد: در فعالیت های فرهنگی بخش حجاب و عفاف رتبه برتر در سال 94 داشتیم،در دیگر موارد این استان در جایگاه متوسطی قرار داشت.
وی یادآور شد: ارزیابی نشان می دهد، هنوز باید تلاش بیشتری در ورزش استان داشته باشیم.
وی یادآور شد: رتبه استان در بخش قهرمانی که استان جزو پنج استان آخر است در واقع اینگونه نباشد چون این ارزیابی بر اساس ملاک هایی انجا می شود که ممکن است فعالیت ها به طور دقیق منعکس نشود.
وی تاکید کرد: واحد بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت ورزش و جوانان گزارش هایی که ثبت می شود را پس از ارزیابی اعلام می کند.
وی اضافه کرد: در خراسان جنوبی بسیاری از فعالیت های ثبت نشده، اگر همه فعالیت های انجام شده ثبت می شد احتمالا ورزش قهرمانی استان، جایگاه بهتری داشت.
افضل پور گفت: در اثر تغییراتی که در اداره کل ورزش و جو انان در این یکسال رخ داد کمبودهایی حادث شد که باید رفع شود.
وی افزود: به همین دلیل تغییراتی در واحد ارزیابی عملکرد و نظارت اداره کل ورزش و جوانان استان ایجاد می شود و امیدواریم تا پایان فروردین ماه 96 همه فعالیت های انجام شده سال 95 ثبت شود.
وی اظهار کرد: برای این منظور نیاز به همکاری هیات های ورزشی استان است، هیات های ورزشی همکاری کامل با مسئولان واحد ارزیابی عملکرد این اداره کل داشته باشند.
وی یادآور شود: هیات های ورزشی چارت سازمانی خود را تکمیل کنند،مقام های به دست آمده بلافاصله ثبت شود.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در بخش منابع مالی هیات های ورزشی تلاش کنند با مطالبه گری از فدراسیون های مربوط ، سهم 10 درصدی خود را از منابع مالی جذب کنند.
افضل پور افزود: با توجه به کمبود منابع مالی برای منابع محدود برنامه ریزی شود،از حق استان در مجامعی که فدراسیون برگزار می کند دفاع شود.
وی اظهار کرد: رییس هیات در مجامعی که شرکت می کند محدودیت ها، کمبودها ، نیازها و اولویت ها را بیان کند.
وی یادآور شد: 30 درصد اعتبار باید به بانوان اختصاص یابد، مقام هایی که بانوان خراسان جنوبی به دست آورده اند خوب بود، دولت و وزارت ورزش و جوانان بر استفاده از ظرفیت بخش بانوان تاکید دارد.
وی تصریح کرد: مستند سازی فعالیت ها، توجه به ارزیابی که توسط فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان و پوشش نقاط ضعف، تعامل با عوامل قدرت در استان،تعامل با دیگر بخش ها و بخش خصوصی افزایش یابد.
وی اضافه کرد: مسئولان هیات های ورزشی در همان محل ساکن باشند، گاهی مشاهده شده که مسئول هیات در شهر دیگر است که ابن امر در روند کار اخلال ایجاد می کند.
وی بیان کرد: داوران و مربیان استان اطلاعات خود را در سامانه مبین و ستا ثبت کنند، از خراسان جنوبی صرفا چند مورد ثبت اطلاعات در سامانه داشتیم.
وی گفت: اگر ارزیابی که وزارت ورزش و جوانان از خراسان جنوبی انجام می دهد رتبه پایین داشته باشد،در ارائه اعتبار به استان هم تاثیر دارد بنابراین مسئولان هیات ها به این امر توجه کنند.
وی افزود: در حوزه قهرمانی برای بهبود جایگاه خود در کشور در رشته های انفرادی برای کسب مقام، حضور در مسابقات بین المللی، آسیایی و جهانی تلاش شود.
وی اظهار کرد: تجربه نشان داده که با همین بضاعت موجود می توانیم به جایگاه واقعی خود برسیم، اگر برنامه ریزی و آموزش وتمرین مناسب داشته باشیم در رشته های انفرادی جایگاه بهتری به دست می آوریم.
وی تاکید کرد: در رشته های تیمی کمی کار سخت تر است،برای این رشته ها از طریق معرفی قهرمانان به تیم ملی به ورزش قهرمانی استان کمک کنیم، یعنی اگر در رشته های تیمی هر سال یک یا دو نفر به تیم ملی دعوت شوند،در جایگاه استان تاثیرگذار خواهد بود.
وی گفت: برگزاری لیگ ها و مسابقات استانی گسترش یابد، میزبانی مسابقات کشوری از مهم ترین خواسته ها از هیات های ورزشی است.
وی افزود: میزبانی مسابقات کشوری موجب شناسایی استان در کشور،ایجاد انگیزه در ورزشکاران و ... می شود.
وی اظهار کرد: مسابقات قوی ترین مردان کشور که در شهرستان قاینات برگزار شد، انعکاس خوبی در رسانه ها داشت و این یکی از راه های کمک به توسعه ورزش خراسان جنوبی است.
وی یادآور شد: در بعضی از رشته های ورزشی می توان مسابقات منطقه ای را در استان برگزار کرد.
وی تصریح کرد: نظارت بر سالن ها و باشگاه های ورزشی تحت مدیریت هیات های ورزشی برای ایمن سازی سالن ها بسیار مهم است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در سه ماهی گذشته جلسات متعددی با هیات های ورزشی و مسئولان آنها برگزار شد.
افضل پور افزود: در این جلسه بنا داریم همفکری بیشتری با مدیران هیات های ورزشی داشته باشیم.
وی یادآور شد: علی رغم نبود ثبات در مدیریت ورزش استان در سال 95 که اداره کل ورزش در این مدت سه مسئول داشت،با این وجود هیات های ورزشی تلاش خوبی داشتند و رتبه های شایسته ای در این سال به دست آمد.
وی تصریح کرد: ورزشکارانی که در سال جاری به تیم ملی دعوت و نام استان را در سطح مطرح کردند نتیجه تلاش هیات های ورزشی استان است.
*7559*2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده-عباسقلی اشکور جیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.