هاشم ولی پور مطلق روز سه شنبه در نشستی با بیان فعالیت های اجرایی این سازمان در سال 95 افزود: اجرای 600 کیلومتر خط انتقال آب از منابع آبی کشاورزی تا مزارع از جمله پروژه های سفر هیات دولت به استان در سال 93 بود.
به گفته وی برای اجرای این پروژه 500 میلیارد ریال بودجه ابلاغ شد که طبق تعهد دولت مقرر شد در سال های 94 و 95 به استان اختصاص یابد.
وی بیان کرد: امسال برابر 60 سال در بخش سیستم نوین آبیاری خراسان جنوبی کار شد که تا پایان سال یا حداکثر اوایل سال 96 اجرای طرح سیستم های آبیاری نوین در استان به 10 هزار و 28هکتار می رسد.
به گزارش ایرنا، ولی پورمطلق اظهار کرد: در 20 سال گذشته و قبل از سال 93 تنها 567کیلومتر خط انتقال آب در بخش کشاورزی استان اجرا شده بود.
وی یادآور شد: توافق اولیه برای اختصاص 280 میلیارد ریال با لحاظ کردن افزایش قیمت احتمالی لوله و سایر مصالح مورد نیاز برای انتقال آب صورت گرفت، قول مساعد داده شد تا ابتدای سال 96 این مبلغ اختصاص یابد.
وی پیش بینی کرد تا اردیبهشت ماه سال آینده، 950 کیلومتر خط انتقال آب در استان اجرا شود که در حال حاضر پیمانکاران پروژه ها مشخص و با تخصیص نقدینگی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه به فعالیت 177 واحد خرد اعتباری در استان اشاره کرد و افزود: تعداد صندوق های خرد تا سال 93 تنها 83 مورد بود که در 2 سال گذشته 94 صندوق در استان راه اندازی شد.
ولی پور مطلق همچنین به افزایش تولید گندم با وجود خشکسالی پیاپی اشاره کرد و یادآور شد: بودجه بخش کشاورزی استان نسبت به سال های گذشته 100 درصد افزایش یافته است.
در این جلسه از تلاش 30 ساله « حسن صمیمی اول» در سمت مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قدردانی و حامد عارفی به عنوان مدیر جدید این حوزه معرفی شد.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.