به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، پرویز آرامنش، افزود: متاسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز حیوانات وحشی از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و... می‌کنند.
وی ادامه داد: با توجه به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش بر اساس مواد 7 و 10 قانون شکار و صید، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این ارتباط، ضمن توقیف حیوان ها و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات برخورد می شود.
آرامنش اظهار کرد: در این ارتباط گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.
وی از عموم مردم خواست از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی در خطر انقراض هستند اجتناب کنند.
به گفته وی برنامه ریزی های لازم انجام شده تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در مناطق استان حضور یابند و به راهنمایی و هشدار بپردازند و همچنین در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع خواهند کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: شهروندان می‌ توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را در تمامی ساعات شبانه روز با شماره تلفن 1540 در میان بگذارند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن*انتشاردهنده-عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.