« محمد رضا مسیب زاده » روز پنجشنبه در گردهمایی مجریان و مدیران طرح مبین ( مدیریت برنامه ریزی یاوران نماز) خراسان جنوبی در بیرجند، افزود: در بیشتر مدرسه های کشور نماز جماعت برگزار می شود، در واحدهایی که نماز جماعت برگزار نمی شود یا به افق شرعی نمی رسند یا به لحاظ تعداد محدود جمعیت دانش آموزی ، امکان برگزاری نماز جماعت نیست.
وی ادامه داد: در اجرای طرح مبین از سال 94 با همکاری ستاد اقامه نماز کشور به هشت هزار مدیر مدرسه متوسطه اول در 12 دوره، آموزش های لازم برای مدیریت برنامه ریزی یاوران نماز ارایه شده است.
به گفته وی هدف اصلی طرح مبین، ایجاد زمینه مناسب برای حضور 100 درصد دانش آموزان در نماز جماعت است و این مهم با محور مدارس، فراگیری در عین اثر بخشی و توسعه مشارکت و مشارکت پذیری محقق خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند در آموزش و تربیت دانش آموزان و به تبع آن جامعه نقش ایفا کند، عنوان کرد: برای این منظور همکاری، همدلی و همراهی تمام دستگاه ها و نهادهای ذیربط، الزامی است.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش در سال های 94 و 95، به عنوان دستگاه برتر در برگزاری اقامه نماز شناخته شد، امیدواریم، این وزارتخانه بتواند با همدلی همکاران فرهنگی در زمینه های قرآن، عترت و نماز رتبه اول کشوری را کسب کند.

** برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن در تهران
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ادامه ، گفت: بعد از 20 سال وقفه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان کشور های اسلامی طبق برنامه ریزی انجام شده 30 فروردین الی 6 اردیبهشت ماه 96 در تهران برگزار می شود.
به گفته وی در سال های اخیر در حوزه های قرآن، عترت و نماز در واحدهای آموزشی اقدام های خوبی انجام شد، امیدواریم با توجه به این اقدام ها دانش آموزان ایرانی در این مسابقه یادشده خوب بدرخشند.
مسیب زاده، عنوان کرد: در حوزه قرآن با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حفظ آیات الهی و حفظ موضوعی قرآن برای استفاده کاربردی آیات در زندگی روزمره، این امر به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شده است.
این مسئول به طرح مصباح الهدی یا امام شناسی را از دیگر فعالیت های وزارتخانه برای آشنایی دانش آموزان با سیره و روش سبک زندگانی امامان معصوم ذکر کرد و افزود: همچنین تاکید رهبری هم در استماع تلاوت قرآن در مدارس اجرایی شده است.

** فعالیت بیش از سه هزار دانش آموز در دارالقرآن های خراسان جنوبی
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: هم اکنون سه هزار و 355 دانش آموز در 15 مرکز دارالقران استان فعالیت دارند.
غلامحسین نارمنجی، به فعالیت 48 مدرسه قرآنی در دوره ابتدایی اشاره کرد و افزود: در این مقطع هم اقدام های خوبی در زمینه های قرآن، عترت و نماز انجام می شود تا دانش آموزان از بدو آموزش با این فریضه الهی بیشتر آشنا شوند.
به گفته وی طرح حفظ موضوعی قرآن در خراسان جنوبی بسیار اثر بخش است و در تمام مدارس اجرا می شود که بیش از 90 درصد دانش آموزان در فعالیت های قرآن، عترت و نماز شرکت می کنند.
وی فعالیت در عرصه قرآن، عترت و نماز را بهترین خدمت دانست و عنوان کرد: مدیران باید در صدر فعالیت های خود نماز را قرار دهند زیرا این نعمت خداوندی انسان را از تاریکی ها دور و به شناخت حق و باطل و رهایی از تاریکی کمک می کند.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی همواره در فعالیت های قرآنی، عترت و نماز دارای رتبه های برتر کشوری است و اقدام های زیادی در این زمینه انجام شد.
وی در ادامه با اشاره به برخی فعالیت ها در برگزاری مسابقات قرآنی اظهار کرد: اقامه نماز جماعت در هزار و 700 مدرسه با حضور 500 روحانی از مهمترین فعالیت این مجموعه در حوزه قرآن، عترت و نماز است.
تعداد مدرسه های استان2هزار و 600باب است

** برنامه ریزی یکی از مهمترین راه های رسیدن به کمال است
همچنین امام جمعه بیرجند، مدیریت و برنامه ریزی را یکی از مهمترین راه های رسیدن به کمال دانست و افزود: انسان های بزرگ مدیریت زمان را پیشه اصلی خود قرار داده اند.
حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی، در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره رئیس جمهوری سابق ایران مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی را از یکی از بزرگترین مدیران و برنامه ریزانی عنوان کرد که حتی در زندان هم دست از تحقیق و تفحص علوم قرآنی برنداشت.
به گفته وی آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندان رژیم گذشته هم که چهار سال و نیم طول کشید موفق به نوشتن چندین هزار مدخل قرآنی شد.
وی اظهار کرد: 50 جلد کتاب و 30 جلد فرهنگ قرآنی هم از دیگر آثار فاخر و ارزشمند این عالم بزرگ است که امیدواریم به بهترین نحو از آن استفاده شود.
وی شرکت مردم ایران در مراسم تشییع و خاکسپاری این عالم بزرگ را نشانه ولایت مداری آنها بیان کرد و افزود: مردم در این روز قدرشناسی خود را نسبت به زحمت کشان این انقلاب به نمایش گذاشتند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.