علی زندی روز یکشنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی شهرستان درمیان، افزود: مهمترین سیاست دولت تدبیر و امید، اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر و صیانت از حقوق افراد بهبود یافته از اعتیاد است.
وی عنوان کرد: مقبولیت اجتماعی بهبود یافتگان از اعتیاد به عنوان یک کار فرهنگی مد نظر باشد، باید جامعه و ذهن افراد را نسبت به پذیرش افراد بهبود یافته روشن کرد چرا که فرد بهبود یافته که خواسته یا ناخواسته درگیر این پدیده شد، نباید از اجتماع طرد شود.
وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین بسترهای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر آگاه سازی افراد جامعه و اطلاع رسانی است، باید جامعه هدف را آگاه کرد و مردم از معضل مواد مخدر مطلع شوند.
وی اظهار کرد: براساس آمارها حدود 19 هزار معتاد در استان شناسایی شده اند که سه هزار نفر زن هستند، درمان کودکان و زنان در اولویت قرار دارد.
به گزارش ایرنا، زندی عنوان کرد: در حوزه درمان کودکان معتاد طرحی در مدارس با عنوان « طرح مدیریت مورد» در حال اجراست که در این زمینه به موفقیت هایی دست یافته ایم.
وی اعتیاد را از جمله منکر اجتماعی بزرگ در جامعه اسلامی دانست که دشمنان می خواهند جوانان به جای پشرفت علمی، ورزشی و فرهنگی خود را درگیر مواد مخدر کنند، تا کشور از پیشرفت بازماند.
زندی با بیان اینکه خراسان جنوبی 465 کیلومتر مرز با افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان دارد، گفت: از مرزهای استان کمترین ورود مواد مخدر را داریم.
وی یادآورشد: دولت مبارزه با این پدیده شوم را با جهاد مردمی و استفاده از ظرفیت‌ نهادهای مردمی به ویژه سازمان‌های مردم نهاد (سمن ها) انجام می‌دهد.
وی افزود: دولت به دنبال استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های امامان جمعه، سمن‌ها، بسیج و افراد صاحب نفوذ برای مبارزه با پدیده مواد مخدر است.
به گفته وی در 9ماهه سال 95، 25هزار و 511 کیلوگرم انواع مخدر در استان توسط مجموعه نیروهای انتظامی، مرزبانی، سپاه و اطلاعات کشف شدکه این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل 27درصد افزایش دارد.
در این مدت در ارتباط با مواد مخدز سه هزار و 923نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
شهرستان درمیان 57هزار نفر جمعیت دارد و اسدیه مرکز آن در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.