محمد بشیری زاده روزشنبه در کمیته تشکیل دانش‌نامه دفاع مقدس شهرستان، افزود: فعالیت‌های تدوین دانشنامه دفاع مقدس از ماه‌های گذشته آغاز شده و تاکنون اقدامات شایسته‌ای در این راستا انجام شده است.
وی انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل آینده را از جمله اهداف تدوین دانشنامه عنوان کرد و افزود: جلوگیری از تحریف و فراموشی حقایق و وقایع تاریخ دفاع مقدس استان و شهرستان از دیگر اهداف تدوین این دانشنامه است.
به گفته وی شهرستان درمیان 179 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد که باید همه با الگوگیری از این شهیدان خدمت صادقانه به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
وی اظهار امیدواری کرد که با جمع بندی مطالب هشت سال دفاع بتوانیم نقش موثر و بالای مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس چه در پشت جبهه‌ها و چه در خط مقدم را آن طور که شایسته دلاورمردی‌های مردم این سرزمین است را در این سند پرافتخار ثبت و ضبط کنیم.
به گزارش ایرنا، بشیری زاده یادآور شد: رسالت سنگین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بحث دفاع مقدس را باید با جدیت پیگیری کرد، چرا که دفاع مقدس پدیده توقف‌ناپذیری است که قرار نیست در جغرافیای زمان توقف کند.
وی ادامه داد: باید با نگاهی فراگیر به سمتی حرکت کرد تا همه مردم از فرهنگ ایثار، عشق و شهادت آگاهی یابند و آن را ارج نهند.
شهرستان درمیان 57هزار نفر جمعیت دارد و اسدیه مرکز آن در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.