حجت الاسلام محمد موحدی نژاد عصر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، افزود: این موسسه با توجه به نیاز عجین شدن فرهنگ قرآنی در کشور در سال 71 از منطقه 12 تهران با 300 عضو فعالیت خود را آغاز کرد که امروز به حول قوه الهی، کل کشور را فرا گرفته است.
وی با اشاره به اینکه درس هایی از قرآن آثار خوبی را در کشور به دنبال داشت و امید واریم ادامه یابد، عنوان کرد: در سال 95، بیست و پنجمین دوره درس هایی از قرآن در سراسر کشور برگزار می شود که خوشبختانه خراسان جنوبی از استان های موفق در این زمینه است.
وی دوره های درس های از قرآن را بهانه ای برای پیوند بین مردم و قرآن، عترت و نماز دانست و بیان کرد: به دلیل اهمیت قرآن و عترت و تاثیر آن در فرهنگ جامعه، این دوره ها با مساعدت وزارت آموزش و پرورش در همه استان ها به صورت کاملا داوطلبانه برگزار می شود.
حجت الاسلام موحدی نژاد تفسیر قرآن و مهارت بیان تفسیر قرآن را از دیگر فعالیت های این موسسه عنوان کرد و افزود: برای رفع محجوریت قرآن به خصوص تفسیر آن این امر مورد نیاز بود زیرا برخی تفسیر قرآن را می دانستند اما علم بیان تفسیر قرآن امری مهم است که می تواند ما را در ارایه درس های قرآن به زبان عموم مردم کمک کند.
به گفته وی در همین ارتباط فعالیت در حوزه های علمیه آغاز شد و هم اکنون 10 هزار طلبه در کشور در کلاس های مهارت بیان تفسیر قرآن کریم ، شرکت می کنند.

**جوامع بشری از نبود فرهنگ قرآنی در زندگیشان رنج می برند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به این نکته که جوامع بشری از نبود فرهنگ قرآنی در زندگیشان رنج می برند، گفت: این وحشی گری هایی که امروز دامن گیر بشر شده و در دنیا جولان می دهد به خاطر نبود همین فرهنگ است.
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، افزود: دنیای امروزی از نظر علم و تکنولوژی کمبودی ندارد، بلکه به خاطر نبود فرهنگ قرآنی در آتش علمش می سوزد.
به گفته وی امروز هیچ خدمتی در جامعه بشری بالاتر از اصلاح و رشد فرهنگ قرآنی نیست و به طور یقین این هدف بعثت همه پیامبران الهی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز ترویج فرهنگ قرآن یک وظیفه دینی است، اضافه کرد: موقعیت ها باید به گونه ای باشد اگر افرادی در آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه و فضای عمومی جامعه طالب گوهر های قرآنی باشند از این هدیه الهی بهره مند شوند.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*3215*2047*خبرنگار- محمد رسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.