ناصر خوش خبر روز یکشنبه در سومین دورهمی اصحاب رسانه خراسان جنوبی با محوریت بیان مشکلات خبرنگاران در ایام انتخابات افزود: همه کسانی که در حوزه سیاست فعال هستند قدرتشان از بدنه اجتماعی است.

وی اظهار داشت: روابط عمومی‌های استان نیروهای قوی و متخصص دارند و در راستای توسعه خراسان جنوبی فعال هستند اما بخشی سواد رسانه‌ای ضعیف است و اگر تعامل بین مسوول روابط عمومی و مدیر دستگاه نباشد، شاهد مشکلاتی خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر جایگاه کانال‌های اطلاع رسانی قانونی باشد باید پای حرف خود بایستند اما گاهی تحت تاثیر برخی القائات قرار می‌گیریم که سم است چون بهترین رسانه آن است که بتواند با شفافیت برای جامعه هدف کار کند و بهترین‌ها را برای جامعه هدف خود رقم بزند.

وی بیان کرد: البته فعالیت بیشتر رسانه‌های ما با نیت خیر است و ممکن است تعداد کمی از کانال‌های اطلاع رسانی با نیت ناصحیح هم فعالیت کنند که باید به دنبال خوبی‌ها باشیم و اگر هدف همه ما توسعه استان باشد، این هدف بزرگی است.

خوش خبر گفت: نباید زمان را از دست داد و باید از ظرفیت‌های استان به نحو درست استفاده شود چون رسانه نقش محوری در توسعه دارد و باید قلم زنی به شکلی باشد که مشکلات استان رفع شود.

وی افزود: مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی  در جلسات شورای اطلاع رسانی استان حضور دارد که به عنوان نماینده خبرنگاران مطالب را منتقل می‌کنند چون خبرنگاران در خط مقدم حوزه اطلاع رسانی و افکار عمومی هستند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: از زمان آغاز رسمی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همه تلاش ما بر این بوده که زمینه اطلاع رسانی مناسب از فرایند انتخابات فراهم شود و مسوولیت حوزه‌های انتخابیه استان با فرمانداران و بخشداران است.

وی اظهار داشت: گاهی اتفاقاتی در کشور رخ می‌دهد که شکل تناقض بین مشارکت حداکثری و رعایت قانون دارد چون در بخشی که تلاش می‌شود تنور انتخابات گرم شود ناگزیر هستید از ابزارهای مناسب استفاده کنید تا میل به حضور در عرصه انتخابات پررنگ‌تر شود از طرف دیگر قانونگذار در فصل ششم تبلیغات مشخص کرده که وقتی یک نفر از طریق رسانه برجسته شود شاید این امکان برای دیگر داوطلبان فراهم نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: رسانه اگر آزاد باشد و بدون هیچ خطی برای اینکه چه فردی را برجسته کند، در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه تقویت نظام را فراهم کند، عملکردش مطلوب است.

وی گفت: اخبار مربوط به انتخابات از طریق کمیته اطلاع رسانی استان و مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی دریافت شود و بعضی آمار و اطلاعات را نمی‌توانیم ارائه کنیم و بعضی آمار را حتی رییس ستاد انتخابات استان ندارد.

خوش خبر اظهار داشت: اینکه یک داوطلب به دلیلی رد صلاحیت شده، نباید به دنبال علت رد صلاحیت رفت چون این کار به لحاظ اخلاقی صحیح نیست و تلاش همه ما این است که اخلاق و ارزش‌ها در جامعه حاکم شود و اگر قرار باشد از ابزارهایی که در دست داریم حدود را رعایت نکنیم اصلا صلاحیت هدایت افکار عمومی را نداریم.

وی گفت: بعضی اطلاعات کلی است مانند شمار داوطلبان نامزدی انتخابات و ممکن است در ایام پیش رو تعدادی انصراف دهند.

وی افزود: برای یک کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۴۰ نفر حضور پیدا کردند و این دوره تعداد زنان نسبت به دوره قبل رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و در همه حوزه‌های انتخابیه بانوان حضور دارند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی بیان کرد: ترکیب اعضای شعبه اخذ رای طبق قانون مشخص شده اما در قانون حضور خبرنگار در داخل شعبه پیش بینی نشده که بهتر است خبرنگار محیط بیرونی را پوشش دهد چون حضور همه خبرنگاران از همه رسانه‌ها در داخل شعب ممکن نیست.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: بانک اطلاعاتی درخصوص خبرنگاران در حال تهیه استو برای فضای مجازی نشستی با پلیس فتا داشتیم.

سمانه سالاری افزود: اگر در بحث فضای مجازی مشکلی پیش آمد خبرنگاران می‌توانند موضوع را به پلیس فتا اعلام کنند.

سردبیر روزنامه آوای خراسان جنوبی هم گفت: در زمینه سلامت انتخابات با مشکلاتی مواجه هستیم در این چند روز دیدیم که اخلاق رسانه‌ای در استان وجود ندارد و این بی‌اخلاقی در رسانه های بدون مجوز رخ می‌دهد و باید کانال‌های خبری ساماندهی شود.

علی جعفرپور مقدم افزود: رسانه‌ها در بحث انتخابات اجازه تبلیغات در روز آخر را ندارند اما در فضای مجازی به هر شکل و نامحدود این اتفاق رخ می‌دهد که ساماندهی کانال‌های اطلاع رسانی لازم است.

وی اظهار داشت: باید پشت پرده کانالی که در فضای مجازی هتاکی می‌کند، مشخص شود و همچنین رسانه‌های مجوزدار باید تقویت شوند و دسترسی اطلاعات برای این رسانه‌ها تسهیل شود همچنین شکایت از رسانه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی کاهش یابد.

دبیر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی هم گفت: بانک اطلاعاتی خبرنگاران در آستانه انتخابات ایجاد شود و موضوع تخلفات انتخاباتی برای رسانه‌ها تبیین شود.

زینب رمضانی افزود: در این دوره از انتخابات شاهد هستیم که فضای مجازی تاثیرگذار است و نباید رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها از این فضا عقب بمانند و باید اطلاعات به موقع در اختیار رسانه‌های رسمی قرار گیرد.

مدیر سایت خبری تحلیلی فرهنگ و هنر خراسان جنوبی هم گفت: در دوره‌های قبل رسانه ها به غیر از صدا و سیما امکان حضور در حوزه‌های رای گیری نداشتند که این مشکل باید رفع شود.

ابوالفضل حسن پور افزود: کانال‌های اطلاع رسانی باید ساماندهی و از فعالیت کانال‌های بدون مجوز جلوگیری شود.

مدیر خبرگزاری برنا هم گفت: همکاری با نمایندگان رسانه‌ها در ایام انتخابات تسهیل شود و امکانات لازم در اختیار خبرنگاران قرار گیرد.

مصطفی ملایی افزود: برخی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های استان اطلاع رسانه‌ای کافی ندارند.

براساس آخرین آمار رسمی ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی از دهم تا شانزدهم آذر ماه جاری ۱۲۷ داوطلب نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان نام‌نویسی کردند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.