حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: هر سیلی که خورده‌ایم به دلیل انتخاب نامناسب بوده است.

وی گفت: خداوند به ما لیاقت داد تا با انقلاب خود فرصتی برای مردم فراهم شود که خودشان سرنوشت خود را تعیین کنند و این ما هستیم که در همه عرصه‌ها به افراد فرصت داده تا امانتدار ما شوند اما این افراد ابتدا خودشان باید امانتدار باشند.

وی اظهار داشت: اینکه بگوییم شورای نگهبان تایید کرده و کسانی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند، درجاتی دارند لذا باید ببینیم چگونه باید چهار سال امانت را به افرادی بسپاریم و قبل از انتخاب، بررسی کنیم تا انتخاب ما درست باشد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نظارت استصوابی یعنی ناظر در همه موارد تصمیم‌گیری حضور داشته باشد و باید اقدامات انجام شده را تصویب کند تا جلو سوءاستفاده گرفته شود.

وی افزود: از اعضای شورای نگهبان انتظار داریم با دقت کارشان را انجام دهند و مدیران هم امانتداری کنند تا شاهد حضور حداکثری و انتخاب افرادی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی باشیم.

حجت الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از سخنانش روز دانشجو را از مناسبت‌های هفته ذکر کرد و گفت: ۱۶ آذرماه مصادف با روز دانشجو است که ماهیت ضداستکباری و ضدآمریکایی دارد.

وی بیان کرد: سال ۱۳۳۲ و چهار ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد که آمریکایی‌ها شاه را برگرداندند و برای حمایت از رژیم منحوس پهلوی، نیکسون معاون رئیس جمهوری آمریکا به ایران آمد، دانشجویان در دانشگاه‌ها علیه این حرکت به میدان آمدند و سه دانشجوی بزرگوار به شهادت رسیدند تا به اندیشه پلید آمریکا سیلی بزنند.

وی گفت: امروز ما از دانشجویان ولایی انتظار داریم که آرمان بزرگ اسلام ناب محمدی (ص) و گفتمان انقلابی را ترویج دهند و این گفتمان به معنای دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: دانشجوی انقلابی مطیع ولایت و حرکتش در مسیر انقلاب اسلامی است، دانشجوی انقلابی از طهارت و تقوا برخوردار است، اعتماد به نفس داشته و عدالت خواهی شعار اوست.

او گفت: مبارزه با ظلم و فساد، اندیشه دانشجوی انقلابی است و دانشجوی انقلابی باید با تفکر و تعقل در عرصه‌های مختلف اثرگذار بوده و از سطحی‌نگری پرهیز کند.

حجت الاسلام نوفرستی تاکید کرد: نهضت‌ها و انقلاب‌ها از حوزه‌ها و دانشگاه‌ها شروع می شد و کسانی که روحیه انسانی و دینی داشتند همواره منشا تحولات بوده‌اند.

وی افزود: باید مراقب بود که جای جلادان و ظالمان با مظلومان عوض نشود و در بیانات مقام معظم رهبری آمده که دشمنان سعی کرده‌اند در حوادث و فتنه‌ها جای جلاد و قاتل عضو شود.

وی گفت: جوان انقلابی باید در این فتنه‌ها دشمن اصلی را بشناسد و در حوادث اخیر و این تخریب‌ها راس آن استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و ایادی آنها در منطقه و سرسپردگان در داخل بودند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: فضای رسانه‌های مجازی به سمتی است که مشکلات را متوجه رهبری کند در حالی که معظم له در روز دوم حادثه در درس خارج خود به زیبایی خط مردم را از اشرار جدا کرده  و دشمن اصلی را معرفی کردند.

وی یادآور شد: همواره در این ۴۰ سال یک روند وجود داشته و سران قوا به لحاظ قانونی حق داشته که در موقعیتی تصمیماتی را برای کشور بگیرند و رهبری هم حمایت می‌کند اما در جزئیات و اینکه روند اعلام چگونه باشد شورای عالی  امنیت ملی و در راس آن شخص رئیس جمهوری باید تدبیر می‌کردند.

نوفرستی گفت: رد فتنه اخیر دشمن اصلی ما آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی آنها در غرب و منطقه هستند و کسانی که داخل نظام حاضر نبوده با اندیشه امام و رهبری همراه شوند و نقش پیاده نظام دشمن را داشتند باید بگوییم اینها ظالمان و جلادان این قضیه هستند.

وی افزود: باید مطالبات مردم را با بیان محکم از مسوولان داشته باشیم و از دولت انتظار داریم با اراده قوی در رفع مشکل مردم و کاهش وابستگی به غرب و بیگانه و مبارزه با عوامل فسادآور اقدام کند و از قوه قضاییه نیز در اجرای منویات مقام معظم رهبری تشکر می‌کنیم.

وی گفت: پیوند با امامت و ولایت ما را حفظ کرده تا در مسیر حق و راه مستقیم الهی قدم برداریم و امیدواریم خداوند دست ما را بگیرد و به ما عنایت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.