ناصر خوش خبر شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد یک نفر از طریق ستاد انتخابات کشور برای حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ثبت‌نام کرده است.

وی گفت: چهار نفر برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف و سه نفر در حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه ثبت‌نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز برای حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه تا این لحظه داوطلبی ثبت‌نام یا مراجعه نکرده است.

وی با بیان اینکه هر هشت داوطلب مرد هستند اضافه کرد: ۲ نفر از این افراد زیر ۵۰ سال و ۶ نفر بالای ۵۰ سال سن دارند. 

خوش خبر درباره میزان تحصیلات ثبت‌نام کنندگان گفت: یک نفر لیسانس، سه نفر فوق لیسانس و چهار نفر دکترا دارند. 

وی با اشاره به سابقه نمایندگی یک نفر از داوطلبان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی افزود: سه نفر از میان این افراد نیز سابقه داوطلبی دارند. 

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: تعدادی هم امروز برای ثبت‌نام مراجعه کرده بودند که مدارک آنها کامل نبود لذا موفق به ثبت‌نام نشدند و در روزهای آتی بعد از تکمیل مدارک باید مراجعه کنند. 

وی تاکید کرد: از داوطلبان درخواست می‌شود تا زمانی که فرصت باقی است، هرچه زودتر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و نام‌نویسی را به روزهای پایانی موکول نکنند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف»، «قاینات و زیرکوه»، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد.

هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه در حال حاضر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

همچنین در نخستین روز ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرهاد فلاحتی نماینده فعلی مردم قاینات و زیرکوه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه ای برای حضور در انتخابات ندارد. 

در بخشی از این بیانیه که به مناسبت دهم آذر روز مجلس منتشر شد، آمده است: باورم این بود که موتور محرکه‌ی توسعه، جو آرام و احساس امنیت بین خلق الله است، ازین رو نه از کسی شکایت کردم ولو تهمت‌ها به من نسبت داده شد و نه از کسی گلایه کردم، نه با کسی قهر کردم و نه فردی را شماتت کردم. باورم این بود که مردم خوبند اگر ایرادی هست با صبوری و اندیشه قابل رفع شدن است.

فلاحتی افزود: اکنون جو همدلی و آرامش که مهمترین مولفه‌ی توسعه است حاکم شده و از طریق این، کارهای بسیار بزرگ انجام گرفته که در ویژه نامه پیش گفته، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی بیان کرد: بنده راهکار ماندگاری این فضای سالم را در این می‌دانم که کهنه سیاسیون قاین پا در عرصه انتخابات نگذارند، بگذارند تا مردم خود تصمیم گیرنده شوند و در فضای رقابتی مساوی انتخابات بانشاط برگزار گردد. اینجانب از هیچکدام از نامزدها حمایت نخواهم کرد و علیه هیچ کدام موضع نخواهم گرفت. البته اگر شخصی در مسیر تبلیغات مواردی خلاف را مطرح کند برای روشنگری اقدام خواهم کرد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: هرکس که با رای مردم انتخاب شد پس از تایید صحت انتخابات، مورد تکریم من خواهد بود.

خبرها از حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه به مرکزیت فرمانداری قاینات حاکی است در نخستین روز نام‌نویسی داوطلبان، چند چهره شاخص از این حوزه انتخابیه ثبت‌نام کردند.

استاندار خراسان جنوبی نیز ساعات اولیه امروز به همراه رییس ستاد انتخابات استان، مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و فرماندار بیرجند از مرکز حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف مستقر در فرمانداری بیرجند بازدید کرد.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) دهم آذرماه با دستور وزیر کشور همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد و تا روز شنبه شانزدهم آذر ادامه دارد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.