فرماندار درمیان روز یکشنبه در این آیین گفت: این مرکز با زیربنای ۵۰۰ مترمربع و اعتبار ۶۵۰ میلیون تومان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی احداث شد.

محمد بشیری زاده بیان کرد: سه شبکه بهداشت روستایی زیرمجموعه این مرکز فعالیت دارند و ۲ هزار و ۹۰۰ نفر از خدمات این مرکز بهداشتی و درمانی برخوردار شدند.

وی ضمن قدردانی از ۲ نیکوکار بخش سلامت که در واگذاری زمین و ساخت این مرکز مشارکت داشتند، گفت: خیرین سلامت در ارتقای سلامت نقش مهم و تاثیرگذار دارند.

وی اظهار داشت: دولت‌ها هر قدر در حوزه تامین منابع مالی توانمند باشند، باز هم نیازمند ظرفیت‌های دیگر به خصوص خیرین برای کمک در حوزه سلامت هستند.

مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان جنوبی هم گفت: برای تجهیز این مرکز ۲۵۰ میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هزینه شده است.

محمد حسینی افزود: از مجموع ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار که هزینه شد، ۱۰۰ میلیون تومان را خیر و ۵۵۰ میلیون تومان را دانشگاه علوم پزشکی پرداخت کرده‌ است.

وی با بیان اینکه این مرکز شامل اتاق پزشک، تزریقات، مامایی، دندانپزشکی، آزمایشگاه و داروخانه است گفت: ۷۱۶ خانوار از ۱۲ روستا با جمعیت ۲ هزار و ۲۸۰ نفر زیرپوشش این مرکز جامع خدمات سلامت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.