به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری، مشیرالحق عابدی با اشاره به واریز مرحله دیگری از عواید سهمیه فروش سوخت مرزنشینان استان خراسان جنوبی افزود: در این مرحله، افراد منتفع نسبت به مرحله قبل ۶ درصد افزایش یافته که نشانگر حضور دائمی مرزنشینان و همچنین مهاجرت معکوس و بازگشت برخی از آنان به مناطق مرزی است.

وی ادامه داد: به لطف خدا و با پیگیری‌های ویژه استاندار، یازدهم آذر، عواید حاصل از فروش سهمیه سوخت مرزنشینان استان به حساب سرپرستان خانوار منتفع از طرح مذکور واریز خواهد شد.

وی افزود: مشابه مراحل گذشته مبلغ واریزی ۷۱۴ هزار تومان خواهد بود که به حساب سرپرستان خانوار در ۶۹ روستای مرزی شهرستان های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه واریز می‌شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تلاش‌های استاندار، سهمیه سوخت مرزنشینان در بهمن ۹۷ نسبت به قبل دو برابر و در مقاطع بعدی بین ۷ تا ۱۰ برابر افزایش یافت که این موضوع درکل کشور بی‌نظیر بود.

وی افزود: این رخداد ارزشمند منجر به افزایش ۱۰۰ درصدی عواید حاصل از فروش سهمیه سوخت نسبت به گذشته شد که نقطه عطفی در جهت بهبود وضعیت معیشتی و اشتغال قانونی مرزنشینان و همچنین پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی محسوب می‌شود.

عابدی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همچون تفاه‌م‌نامه منعقد شده میان استاندار و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، ایجاد اشتغال پایدار در روستاها به ویژه مناطق مرزی با مشارکت مرزنشینان غیور رونق گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.