معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و فرماندار بیرجند در این بازدید محمدصادق معتمدیان را همراهی کردند.

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) دهم آذرماه با دستور وزیر کشور همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

در متن دستور وزیر کشور که ساعت ۸ صبح امروز -یکشنبه- خطاب به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور صادر شد، آمده است: انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز  همزمان با ثبت نام از داوطلبان نمایندگی آغاز می‌گردد. مهلت ثبت نام از داوطلبان ۷ روز است که تا پایان روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ۹۸ ادامه خواهد داشت و همچنین اخذ رای انتخابات یاد شده در روز جمعه مورخ ۲ اسفند ۹۸ در سراسر کشور به عمل خواهد آمد.

با عنایت به اینکه هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیات‌های اجرایی حوزه های فرعی باید همزمان از روز یکشنبه مورخ ۱۰ آذر ماه ۹۸ حداکثر در مدت ۶ روز تشکیل شوند، مقتضی است، براساس مواد ۳۱، ۳۲ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و فرم های آن در چارچوب برنامه زمان بندی انتخابات و بخشنامه‌های صادره نسبت به تشکیل هیات اجرایی و ارسال صورتجلسه انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل آن به ستاد انتخابات کشور اقدام نمایند.

این بخشنامه به منزله دستور شروع انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن حوزه انتخابیه تلقی می‌شود، بنابراین لازم است در اجرای ماده ۹ آیین نامه وصول آن را بر اساس فرم شماره ۴ آیین نامه اجرایی از طریق سامانه جامع انتخابات به ستاد انتخابات کشور اعلام کنند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی هم گفت: داوطلبان به مدت هفت روز فرصت دارند به مراکز اصلی حوزه انتخابیه مراجعه و ثبت‌نام کنند که براساس قانون در استان خراسان جنوبی چهار حوزه انتخابیه وجود دارد و برای هر حوزه یک نماینده انتخاب می‌شود.

ناصر خوش خبر افزود: داوطلبان خراسان جنوبی برای ثبت‌نام در این دوره از انتخابات بایستی برای ثبت نام از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر به فرمانداری چهار حوزه انتخابیه در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس و نهبندان مراجعه کنند.

وی گفت: داوطلبان خارج از استان نیز می‌توانند به ستاد انتخابات وزارت کشور و افرادی که خارج کشور هستند می‌توانند برای ثبت‌نام به مراکز رسمی، نمایندگی‌ها و کنسولگری‌های رسمی خارج از کشور مراجعه کنند.

وی بیان کرد: امسال سامانه جامع انتخابات راه‌اندازی شده است که به صورت آنلاین اطلاعات، اخبار و روند اجرایی انتخابات رصد می‌شود و فرمانداران حوزه انتخابیه به این سامانه دسترسی دارند لذا برنامه‌ها ضابطه‌مند و منظم انجام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: چهار حوزه انتخابیه و ۲۲ حوزه فرعی (غیر از بخشداری‌های مرکزی) در نظر گرفته شده است که به سامانه جامع انتخابات متصل هستند.

وی با بیان اینکه ملاک حضور در انتخابات مجلس یازدهم شماره ملی افراد است گفت: داوطلبان انتخابات، ثبت‌نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه شامل «بیرجند، درمیان و خوسف» ، «قاینات و زیرکوه» ، «نهبندان و سربیشه» و «فردوس، طبس، سرایان و بشرویه» دارد.

هر کدام از این حوزه‌های انتخابیه در حال حاضر یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.