سید کمال‌الدین میرجعفریان روز چهارشنبه در بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان نمونه شهید مطهری بیرجند افزود: مقاوم‌سازی و مباحث مربوط به ایمنی مدارس از مهمترین دغدغه‌ها است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: متوسط مدارس ناایمن در سطح کشور ۳۰ درصد است اما با تلاش‌هایی که سال‌های اخیر در استان صورت گرفته ۱۷ درصد مدارس خراسان جنوبی ناایمن است که امیدواریم با تلاش جهادی این مقدار هم ایمن‌سازی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و امدادی در کنار مسایل فیزیکی آموزش را جدی بگیرند اظهار داشت: در بحث همیار پلیس گام‌های بزرگی در استان برداشته شده که امیدواریم این نهضت در سایر موارد هم تقویت شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید سفیران آموزش ایمنی در جامعه به ویژه خانواده باشند گفت: برای درک بهتر مفاهیم توسط دانش‌آموزان باید از مباحث کلیشه‌ای خودداری و برنامه‌ها به صورت اثربخش اجرا شود.

میرجعفریان افزود: دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه‌های عمرانی و مردم در ساخت املاک باید مباحث ایمنی را جدی بگیرند زیرا حادثه خبر نمی‌کند و خراسان جنوبی هم از مخاطراتی همچون زلزله مستثنی نیست.

وی اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد حوادث ناگواری از نوع زلزله در برخی استان‌های کشور بودیم که باید از این شرایط درس گرفت.

معاون استاندار خراسان جنوبی در امور عمرانی با تاکید بر استانداردسازی پروژه‌های ساختمانی گفت: مردم و ناظران ساختمان از هرگونه کم‌کاری در ساخت و سازها مواظبت کنند.

وی استانداردسازی در ساخت و سازهای اداری، مدارس و فضاهای عمومی را در کنار ملک‌های شخصی از مهمترین دغدغه‌های موجود دانست و افزود: مناسب‌ترین فضا از جهت کمی و کیفی باید برای دانش‌آموزان و دیگر اقشار در نظر گرفته شود.

میرجعفریان با بیان اینکه اقدامات مناسبی برای تامین فضای آموزشی مناسب به تفکیک شهرستان‌ها در استان انجام شده است تصریح کرد: امیدواریم از ظرفیت خیران و اعتبارات ملی و استانی بتوانیم شاهد مدارس ایمن در استان باشیم.

۱۷۵ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن جامعه تاب‌آور» روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در ۱۳۰ آموزشگاه خراسان جنوبی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.