این مانور در بیرجند به صورت نمادین در دبیرستان نمونه شهید مطهری با حضور معاون استاندار و جمعی از مسوولان خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیر سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی در این آیین گفت: ۷۵۰ زلزله از ابتدای امسال تاکنون در استان رخ داده که بالاترین آن ۴.۶ ریشتر بوده است.

محمدرضا بااطمینان افزود: با توجه به حادثه‌خیز بودن استان ارتقای آمادگی دانش‌آموزان، فرهنگیان و ایمن‌سازی مدارس در دستور کار قرار گرفته و آموزش‌های قبل، حین و بعد از زلزله به جامعه هدف ارایه شده است.

وی گفت: در سه ماه گذشته نیروهای هلال احمر، فوریت‌های پزشکی و آتش‌نشانی پناه‌گیری استاندارد، خروج اضطراری، رسیدگی به مصدومان، آمارگیری و انتقال مصدومان به بیمارستان را به دانش‌آموزان ارایه دادند.

بااطمینان با بیان اینکه «مدرسه ایمن جامعه تاب‌آور» به عنوان شعار اصلی بیست و یکمین مانور سراسری زلزله مورد توجه قرار گرفته است تصریح کرد: در قالب این شعار مدارس به عنوان کانون مدیریت بحران محلات در حوادث ایفای نقش می‌کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۶۶۵ دانش‌آموز در ۱۴۶ مدرسه استان آموزش‌های ایمنی لازم در حوادث را فرا گرفته‌اند گفت: جمعیت هلال احمر همواره آموزش‌های پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده است.

فائزه موهبتی افزود: پناه‌گیری، خروج اضطراری، مشاوره تعیین نقاط ایمن و ناایمن مدرسه از مهمترین آموزش‌های ارایه شده توسط جمعیت هلال احمر به دانش‌آموزان است.

وی گفت: در این طرح ۱۸ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در ۶۲ مدرسه مرکز استان از آموزش‌های پیشگیرانه بهره‌مند شدند و بقیه در سایر شهرستان‌ها از این خدمات استفاده کرده‌اند.

۱۷۵ هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.