محمدصادق معتمدیان شامگاه دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی ضمن تقدیر از تلاش دستگاه‌های مقابله‌ای اظهار داشت: آمارهای ارایه شده در بحث کشف مواد مخدر نشان از اشراف و توانمندی حوزه انتظامی دارد. 

وی با اشاره به وجود خلاء‌های قانونی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در حوزه‌های مختلف فرهنگی، پیشگیری، مبارزه و درمان باید شناسایی شود. 

 استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: مسائل باید اولویت‌بندی و چند مورد به عنوان اولویت اصلی مشخص تا تکلیف قانونی کمیته‌ها اعلام شود. 

وی با تاکید بر اینکه برنامه اجرایی باید بر مبنای اولویت‌های استان باشد افزود: اگر بنا باشد طرحی از تهران ابلاغ و همه استان‌ها یک نسخه خروجی را دنبال کنند به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. 

معتمدیان با بیان اینکه مسایل استان‌های شرقی با استان‌های سایر نقاط کشور متفاوت است گفت: شناسایی مسئله‌ها با کمک دستگاه‌های اطلاعاتی زمینه ترسیم نقشه راه برنامه‌های عملیاتی خواهد بود تا بتوانیم ارزیابی از وضعیت موجود داشته باشیم. 

وی اظهار داشت: پایان سال گزارشی از پیشرفت طرح‌ها و میزان اثرگذاری آن در حوزه‌های درمان، پیشگیری و فرهنگی باید مشخص شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری لازم برای سهم اعتبارات استانی دستگاه‌های ۱۱ گانه‌ای که به صورت کشوری با ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم‌نامه امضا کرده‌اند مهم بود و باید رصد شود. 

وی با بیان اینکه اگر بنا است مقابله عملی داشته باشیم باید مسایل استان را بومی‌سازی کنیم ادامه داد: البته نیاز است که به دنبال این باشیم که ستاد مبارزه مواد مخدر سهم هر دستگاه را مستقیم به استان واریز کند و زمان را از دست ندهیم. 

معتمدیان در خصوص نحوه مقابله با کشت شاهدانه در استان نیز گفت: در این خصوص مبنا قانون بوده و اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر ابلاغیه داده مبنا خواهد بود لذا چنانچه ابهامی دارد نظریات مختلف به شکلی منعکس شود تا شاهد وحدت رویه در کشور برای این موضوع باشیم.  

وی با اشاره به طرح یاریگران زندگی که در این نشست ارایه شد تصریح کرد: این طرح نیاز به پختگی بیشتر دارد که ضمن تشریح در کمیته‌های مختلف با برنامه‌های جدید تطبیق داده شود.
 
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: کمیته‌ها به شکل منظم و مستمر با دستور کار مشخص برگزار و نتایج آن برای دبیرخانه ارسال شود. 

وی از مذاکره تلفنی خود با سردار مومنی خبر داد و افزود: دعوت شده که این مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان سفری داشته باشد که نیاز است برنامه‌ریزی برای حضور ۲ روزه وی انجام گیرد تا بتوانیم مصوبات خوبی در حوزه کمک به دستگاه‌های مقابله‌ای و طرح‌های اجرایی با بار مالی آماده کنیم. 

معتمدیان ضمن ابراز امیدواری از اینکه در این سفر بتوانیم از اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر استفاده کنیم گفت: کار مضاعف دستگاه‌ها نیازمند اعتبار است که با چانه‌زنی و تلاش می‌توان اعتبارات مناسب را جذب و شاهد تحول در این حوزه باشیم.  
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.