«حنیف رضایی» امروز دوشنبه به رسانه های محلی افغانستان گفت که «مولوی عبدالغفار» با سه تن از افرادش در منطقه «خواجه گوهر» در شهرستان المار در حمله هوایی نیروهای ارتش کشته شده است.

**کشته شدن ۶۸ عضو طالبان و نیروی دولتی در «دایکندی»

«محمد آقا داود» فرمانده پلیس دایکندی افغانستان به رسانه های محلی این کشور گفت که گروه طالبان به شهرستان «کجران» حمله کرند و با مقاومت شدید نیروهای دولتی مواجه شده با تلفات سنگین شکست خوردند.

وی افزود: در این درگیری ۶۰ تن از افراد طالبان و هشت نیروی دولتی کشته و ۴ سرباز دیگر هم زخمی شدند. وی گفت: حمله طالبان شنبه شب انجام شده است.

**دو سرباز دولتی در قندوز کشته شدند

منابع محلی افغانستان در استان شمالی قندوز نیز از کشته شدن دو سرباز دولتی در حمله طالبان به شهرستان «دشت ارچی» خبر دادند.

یک مقام محلی استان قندوز نیز تائید کرده اند که طالبان ساعت ۱۱ یک شنبه شب گذشته به شهرستان دشت ارچی حمله کردند که در آن دو سرباز دولتی جان باختند.

این مقام در باره تلفات طالبان و چگونگی این نبرد اشاره ای نکرده است.

اما وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن هشت عضو طالبان در عملیات این نیروها در حومه های شهر قندوز خبر داده است.

**۲۲ جنگجوی داعش تسلیم شدند

وزارت دفاع افغانستان هم اعلام کرده است که ۲۲ جنگجوی داعش روز گذشته در استان شرقی «ننگرهار» به نیروهای ارتش تسلیم شده اند.

وزارت دفاع افغانستان با انتشار اطلاعیه ای افزوده است که این افراد داعش در جریان عملیات پاکسازی نیروهای ویژه ارتش در شهرستان «اچین» خود را تسلیم کردند.

براساس اطلاعیه از نزد این افراد ۱۸ قبضه سلاح سبک و مقدار مهمات بدست نیروهای ارتش افتاده است.

وزارت دفاع افغانستان گفته است که داعش توان مقاومت خود را در برابر نیروهای ارتش از دست داده و یکی پی دیگر خود را تسلیم می کنند.

**کشته شدن فرمانده قطعه سرخ طالبان در جوزجان

وزارت دفاع افغانستان همچنین اعلام کرده است که فرمانده قطعه سرخ طالبان با ۲۳ تن از افرادش روز شنبه در شهرستان «درزاب» استان جوزجان کشته شدند.

براساس اطلاعیه وزارت دفاع افغانستان مولوی نور مشهور به «ایوبی» فرمانده قطعه سرخ گروه طالبان و «روح الله» مشهور به «پهلوان» فرماندار نام نهاد این گروه برای شهرستان «درزاب» جان باختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.