محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در اختتامیه استانی اردوهای جهادی خراسان جنوبی که همزمان با هفته بسیج در بیرجند برگزار شد افزود: بسیج اولویت‌ها را می‌شناسد و مسائل اصلی را از فرعی تشخیص می‌دهد، بسیج سن و سال نمی‌شناسد و مرد میدان‌های سخت و دشوار است.

وی گفت: امروز حضور بسیج در حوزه‌های علمی، پژوهشی، اقتصاد، امنیت و کارآفرینی یکی از نشانه‌های حیات و پویایی انقلاب اسلامی است.

معتمدیان با بیان اینکه شرایط فعلی کشور نیازمند تفکر بسیجی است تصریح کرد: این نیاز امروز در عرصه‌های مختلف توسعه، آبادانی و پیشرفت مناطق محروم احساس می‌شود.

وی افزود: حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته تاثیرگذار است و برخی‌ فکر می‌کنند نقش بسیج فقط محدود به مسائل نظامی است اما بسیج از ابتدای انقلاب همواره در مسائل مختلف توطئههای دشمن را نقش بر آب کرده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نقش هشت ساله بسیج در دوران دفاع مقدس قابل تقدیر است گفت: نقش بسیج در عرصه سازندگی از ابتدای انقلاب تاکنون بی بدیل بوده است.

وی تصریح کرد: اردوهای جهادی مقدمه‌ای بر سبک زندگی و گسترش روحیه جهادی است که به رشد و توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته کمک می‌کند.

وی گفت: یکی از کلیدواژه‌های اصلی انقلاب اسلامی خدمت به مردم است که همه مسوولان در قالب بسیج و روحیه جهادی باید در این مسیر حرکت کنند.

معتمدیان بیان کرد: اردوهای جهادی انسان را به سوی خودسازی سوق می‌دهد و رویکرد بسیج ایثارگری بدون منت است که این مهم در خراسان جنوبی به خوبی مشهود است.

وی گفت: در همین ارتباط ستاد هماهنگی محرومیت‌زدایی در استان تشکیل شد که در کنار برنامه‌های استانی مسائل به صورت ملی هم دنبال می‌شود و امیدواریم با تعامل مردم و دستگاه‌های اجرایی بتوان آن را در استان توسعه داد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: علیرغم همه محدودیت‌های ۴۰ سال گذشته اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است اما به این معنا نیست که نیاز به کار و تلاش مجدد نداریم.

وی بیان کرد: امیدواریم از همه ظرفیت‌هایی که در استان است با روحیه بسیجی و جهادی و ترویج فرهنگ کار و تلاش بتوانیم شاهد محرومیت‌زدایی در استان باشیم.

وی یادآور شد: خراسان جنوبی استان برخوردار از مواهب الهی است و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و جهادی که در این بخش صورت می‌گیرد به زودی شاهد جشن محرومیت‌زدایی در استان باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در محرومیت‌زدایی اقدامات زیادی صورت گرفته که مهمترین آن توجه به اشتغال است گفت: ۴۰ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند که به عنوان موتور محرکه اقتصاد باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی و خشکسالی‌های پیاپی برخی روستاهای استان خالی از سکنه شده که امیدواریم با توسعه ظرفیت‌ها و اشتغال روستا بتوانیم شاهد مهاجرت معکوس روستاییان با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشیم.

معتمدیان با تاکید بر اینکه تنها راه برون رفت از شرایط فعلی کشور توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارایه شده توسط مقام معظم رهبری است اظهار داشت: امیدواریم این سیاست‌ها به عنوان اولویت اصلی روند توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: تنها راه تحقق این سیاست‌ها ترویج روحیه جهادی بین مردم و مسوولان است.

وی همچنین گفت: امروز بسیج از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران عبور کرده است و سایر ملت‌های مسلمان و استکبارستیز از برکات آن بهره‌مند شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: با اتفاقاتی که سال‌های اخیر در منطقه رخ داد و اشغال بیش از ۶۰ درصد کشور عراق توسط گروهک‌های تروریستی را دربر داشت، الهام گرفتن نیروهای مردمی عراق از بسیج مردمی جمهوری اسلامی باعث وجود آمدن حشدالشعبی و شکست تاریخی داعش شد.

وی گفت: اتفاقاتی که در سوریه رقم خورد علیرغم همه اقداماتی که برخی دولت‌ها برای سقوط بشاراسد انجام دادند اما بسیج مردمی این تاریخ‌سازی در امنیت منطقه را رقم زد.

معتمدیان با بیان اینکه مردم لبنان و فلسطین نیز از تفکر بسیجی بهره‌مند شدند تاکید کرد: بسیج یکی از برکات انقلاب اسلامی در منطقه بود.

در این همایش از ۴۷ جهادگر برتر تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.