حسن عزیزی عصر یکشنبه در نشست معاون توسعه ورزش زنان وزیر ورزش و جوانان با روسای هیات‌های ورزشی استان خراسان جنوبی و مسوولان ورزش بانوان شهرستان‌ها افزود: امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی وزارتخانه اختصاص یافته‌ است که ۹۵۰ میلیون تومان به حساب هیات‌های ورزشی واریز شده و مابقی این اعتبار براساس عملکرد ساختاری هیات به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی اظهار داشت: استانداری خراسان جنوبی هم در سال جاری قول اختصاص یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به این اداره کل را داده‌ است که تاکنون ۲۲۰ میلیون تومان پرداخت شده و پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان دیگر ابلاغ شده و به زودی پرداخت می‌شود.

وی گفت: باید به ورزش بانوان خراسان جنوبی از سوی وزارتخانه توجه ویژه‌ای شود تا شرمنده ورزشکاران این استان نباشیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از جمعیت ۸۰۰ هزار نفری استان ۴۹ درصد آن را بانوان تشکیل می‌دهند.

نفیسه نخعی افزود: از مجموع ۲۳ هزار و ۴۸۹ ورزشکار سازمان‌یافته استان ۱۶ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند که کاهش این آمار به مشکل عدم مشارکت بانوان و کمبود زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی بر می‌گردد.

وی بیان کرد: ۴۸ هیات ورزشی در خراسان جنوبی داریم که مسوول ۲ هیات بانوان هستند و روسای ادارات ۲ شهرستان هم خانم هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: احداث مجتمع ورزشی خاص بانوان همچون دهکده المپیک زاهدان در خراسان جنوبی هم ضروری است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های تخصصی ورزش بانوان استان مشکلات زیادی دارد و نیازمند توجه و حمایت ویژه وزارت ورزش و جوانان است.

نخعی گفت: روستاهای پرجمعیت حاشیه شهر بیرجند از کمبود امکانات ورزشی رنج می‌برند که باید زیرساخت‌های مختلف ورزشی در این مناطق افزایش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.