این مجتمع فولادی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان خوسف در حال احداث است.

محمدصادق معتمدیان در این بازدید گفت: بیشترین میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مجتمع فولادی کویر خاوران خوسف صورت گرفته که در چهار واحد تولیدی این مجتمع یکصد میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: در فاز اول این مجتمع که شامل تولید کک و گندله‌سازی به صورت آزمایشی است، ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در بازدید سه ماه گذشته از این مجتمع درخصوص رفع برخی مشکلات راه‌اندازی آن تصمیماتی اتخاذ شده و این بازدید با هدف بررسی میزان پیشرفت مصوبات سفر قبلی صورت گرفته است.

وی گفت: راه‌اندازی این مجتمع نه تنها در شهرستان خوسف بلکه در میزان اشتغال استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

معتمدیان ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال ۹۹ با راه‌اندازی واحدهای این مجتمع برای یک هزار نفر اشتغالزایی شود.

عملیات اجرایی این کارخانه از سال ۱۳۹۲ برای تولید شمش چدن، کک حرارتی و شمش فولاد برای تامین خوراک تولیدکنندگان و فعالان صنایع داخلی و صادرات در شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف آغاز شد.

با راه اندازی فازهای این مجتمع فولادی شامل کک، چدن، فولاد و لوله نورد، نبشی و میلگرد شاهد اشتغال حداقل یک هزار نفر به صورت مستقیم خواهیم بود و سرمایه‌گذار آن چینی است.

استاندار خراسان جنوبی مرداد امسال در سفر به شهرستان خوسف گفت: تلاش می‌کنیم با حل مشکلات کارخانه چدن خوسف حداقل تا پایان امسال شاهد راه‌اندازی این واحد صنعتی در استان باشیم.

معتمدیان در حاشیه بازدید از کارخانه چدن خوسف در جمع خبرنگاران افزود: سرمایه‌گذار چینی چند سال است که کار می‌کند و فاز نخست چدن حدود ۹۸ تا ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در زمینه زیرساخت از جمله آب و گاز مشکلاتی دارد که تلاش می‌کنیم در این سفر به جمع بندی رسیده و مشکل را حل کنیم.

استان مرزی خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.