جواد نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی‌های اخیر از نوع بارندگی‌های مداوم از ابرهای میانی بود.

وی گفت: هرچند شدت بارندگی‌ها در برخی مناطق متوسط به بالا گزارش شد اما بنا به مدت زمان زیاد بارندگی مساله حادی از نظر حجم بارش‌ها نداشتیم.

وی اظهار داشت: طبق اعلام ایستگاه‌های بیرجند، قاین، نهبندان، خور، فردوس، بشرویه و طبس ۲۰.۹ میلیمتر بارندگی در این مدت به ثبت رسید که این بارندگی‌ها در مدت مشابه سال قبل ۱۵ دهم میلیمتر بوده است.

رییس گروه صدور پیش بینی و پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت قاین با ۵۱.۹ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته است گفت: ایستگاه‌های باران سنجی آرین شهر با ۴۲.۵ میلیمتر، درمیان ۳۹، سربیشه ۳۱.۱، حاجی آباد زیرکوه ۲۲.۳، زهان ۲۲.۸ و خور با ۱۸.۳ میلیمتر بیشترین بارندگی‌ها را به ثبت رسانده‌اند.

وی افزود: با توجه به آمار موجود پیش بینی هواشناسی خراسان جنوبی بارش‌ها در دی ماه امسال پنج تا ۱۰ برابر کمتر از نرمال خواهد بود و در آذرماه شهرستان‌های بیرجند و خوسف هم بارندگی کمتر از نرمال خواهند داشت اما بارندگی‌ها در بهمن ماه به صورت نرمال خواهد بود در حالی که آبان ماه شاهد افزایش بارندگی‌ها از وضعیت نرمال بودیم.

وی بیان کرد: ۴۸ درصد بارش‌ها در خراسان جنوبی مربوط به زمستان، ۳۲ درصد بهار، ۱۹ درصد پاییز و یک درصد فصل تابستان است.

نخعی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون قاین با ۵۱.۹ میلیمتر و طبس با ۶.۵ میلیمتر به ترتیب بیشترین و کمترین بارندگی‌ها را داشته اند.

شروع سال آبی (زراعی) در ایران از ابتدای مهر هر سال است و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.