حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در جشنواره سراسری جهادگران علم و فناوری سپاه استان خراسان جنوبی ویژه چهل سالگی بسیج افزود: ۴۰ سال با تلخی و شیرینی گذشت اما در آستانه ۴۰ سال بعدی باید آسیب‌ها را علاج کرد.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌هایی بسازیم که ۴۰ سال پیش رو را درست رقم بزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان و چیز دیگری به تفکر بسیجی نیاز داریم گفت: اگر اندیشه بسیجی گسترش پیدا کند حمله و هجوم‌های فیزیکی، فرهنگی و سایر موارد خود به خود از بین می‌رود.

وی افزود: امروز حدیث نبوی (کسب علم از واجبات است) را با همه وجود لمس می‌کنیم به گونه‌ای که جامعه‌ای اگر دانش نداشته باشد یا باید مانند برده زندگی کند یا اگر بخواهد مستقل زندگی کند نابودش می‌کنند.

وی اظهار داشت: انقلاب معجزه‌ای بود که برخلاف خواست شرق و غرب به وقوع پیوست و خیلی از ملت‌ها چنین خواسته‌ای داشته، دارند و خواهند داشت اما نمی‌گذارند به این مهم دست یابند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برخی مواقع با توجه به گزینه‌هایی که دشمن روی میز داشت و از هر دری وارد شد در داخل عده‌ای فرودگاه خواسته‌های دشمن شدند و بدتر از بیرونی‌ها عمل کرده و می‌کنند در نتیجه آسیب‌های فراوانی دیدیم در غیر این صورت ایران خیلی بیشتر پیشرفت کرده بود.

وی تصریح کرد: در درون انقلاب حرکتی برخلاف حرکت‌های جانبی، حاشیه‌ای و دگراندیش‌ها در زوایای مختلف به وجود آمد که از خود انقلاب کمتر نیست و آن تفکر بسیجی است.

امام جمعه بیرجند گفت: به دلیل برخی ندانم‌کاری‌ها زحمات برخی دانشمندان و نخبگان با تفکر بسیجی و افراد تحصیلکرده در رشته‌های مختلف توسط دشمنان داخلی و خارجی هدر رفت.

وی گفت: تداوم تفکر بسیجی با همه نامهربانی‌ها مایه امید است که ثبات انقلاب به آن بستگی دارد همچنین مهمترین شاخه تفکر بسیجی، دانش بنیان بودن آن است.

وی اضافه کرد: آنچه مورد طمع بیگانان است دگراندیشانی هستند که به آنها چراغ سبز نشان می‌دهند و در نتیجه دشمن سبب زمینگیر شدن علم ما می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: هر بسیجی اگر بخواهد باقی بماند باید اندیشه وی از جهت اعداد و ارقام گسترش یابد در غیر این صورت اگر حد نصاب جمعیت را نداشته باشیم هم از داخل و هم خارج آسیب می‌بینیم وقتی دشمن مایوس می‌شود که در جهت گستره اندیشه‌ها قدم برداریم.

وی خطاب به فعالان علم و فناوری گفت: آنچه شما متصدی آن هستید از مهمترین شاخه‌های بسیجی است و به امید روزی که به خاطر طمع دشمن و آسیب‌های داخلی از این محدودیت‌ها خارج شویم.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: دشمن از این طریق همه امتیازات ما را می‌گیرد و نه تنها هیچ همکاری با ما نداشته که ما را به بازی بگیرد لذا نیاز داریم با تاکید مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب دولتی جوان به معنای عام و دارای اندیشه ناب برای جامعه اسلامی انتخاب کنیم تا سبب تمدن اسلامی شود.

وی در ادامه سخنانش گفت: باقی موجودات غیر از انسان هم در حرکت از مبدا تا مقصد محدودیت دارند و هم به صورت طبیعی و غریزی عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بشر موجود نامتناهی است و برخلاف سایر موجودات که از مبدا تا مقصد محدود هستند لذا باید از همه موجوداتی که برایش خلق شده از طریق علم بهره‌برداری کند.

وی بیان کرد: اگر انسان علم کسب کرده یا به ابزار علم مجهز شود تمام آنچه در دنیا خلق شده برایش قابل بهره‌برداری خواهد بود.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: در طول تاریخ به دست خود مسلمانان کاروان رشد علم زمینگیر شد در نتیجه آنها که منبع علم بودند خانه‌نشین و عده‌ای که به دنبال طمع نفسانی، مال، هوش، شهرت و شهوت بودند، میدان‌دار شدند.

وی با بیان اینکه منبع علمی غربی‌ها غالبا از منابع علمی مسلمانان است گفت: غربی‌ها وقتی از این علم بهره‌مند شدند برای عقب نگهداشتن مسلمین دست به کار شدند لذا در قرن‌های اخیر آسیب‌های عظیمی به ما وارد شده است.

در این آیین و همزمان با هفته بسیج ۳۰ نفر از برگزیدگان جشنواره «جهادگران علم و فناوری» و نخبگان بسیجی خراسان جنوبی تجلیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.