به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سردار مجید شجاع در نشست صمیمی با سران عشایر شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: خشکسالی‌های پیاپی مشکلاتی را برای عشایر مرزنشین در استان فراهم کرده که توسط پلیس در حال پیگیری و رصد است و نیروی انتظامی با ایجاد آرامش و تأمین امنیت از اقتصاد مرزنشینان حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: تامین و احساس امنیت در جامعه مبحثی است که بخش عمده آن توسط مردم تولید می‌شود و در ۴۰ سال گذشته جمعیت عشایری که ذخیره انقلاب هستند با همه توان استوار و مردانه از انقلاب اسلامی دفاع و پشتیبانی کرده‌اند.

وی افزود: جمعیت‌های عشایری تاثیرگذاری خود را از سران طوایف می‌گیرند که این تاثیرپذیری در مسایل امنیتی و اجتماعی قابل توجه بوده و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در طوایف عشایری شده است.

سردار شجاع با بیان اینکه نباید از مشکلات اقتصادی مرزنشینان و طوایف عشایری غافل باشیم گفت: خراسان جنوبی با ۵۸ طایفه عشایری چهارمین جمعیت عشایری ایران است.

وی تصریح کرد: عشایر سختکوش ایران اسلامی با توقع کم بیشترین ایستادگی را پای این نظام و انقلاب داشته‌اند و هر جا احساس خطر کرده‌ از مرزها و کیان ایران اسلامی دفاع کرده‌اند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حامی منافع مردم میهن اسلامی است و با توجه به جمعیت حدود ۸۰ هزار نفری عشایر مرزنشین خراسان جنوبی از منافع این قشر کم‌توقع در استان دفاع و از سازمان‌های مرتبط مطالبه‌گری خواهد کرد.

رئیس شورای هماهنگی ایل "بهلولی" ایران هم گفت: عشایر افرادی غیور و شجاع هستند که اصالت خود را حفظ کرده و در تمام برهه‌های زمانی از مرزهای ایران اسلامی دفاع کرده‌اند.

حمزه اسعد زاده افزود: امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران خدمات ارزشمندی به عشایر ارایه شده است و برای این نظام و امنیت پایدار شکرگزار خداوند هستیم.

رئیس شورای هماهنگی ایل بهلولی ایران اظهار داشت: امنیت بی‌نظیر در خراسان جنوبی و وحدت بین اهل سنت و شیعه از شاخصه‌های این استان است که این امنیت با تلاش و از جان‌گذشتگی نیروهای نظامی و انتظامی حاصل شده است.

اسعد زاده بیان کرد: انتصاب فرماندهان شجاع و مردمی در مناطق مرزی توسط پلیس از نکات بارز و نقاط قوت پلیس است که ارتباط خوبی بین پلیس با مردم برقرار شده است.

وی تصریح کرد: امروز نیروی انتظامی در تمام زمینه‌های عقیدتی، سیاسی، نظامی و اجتماعی به روز شده و پلیس مردمی جایگاه خود را در بین مردم پیدا کرده است.

اسعدزاده در ادامه با تاکید بر خدمت‌رسانی عشایر به مردم یادآور شد: ایلات عشایری با پیروی از انقلاب اسلامی همچنان آماده خدمات‌رسانی به مردم ایران اسلامی هستند و تا پای جان از انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.