به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی دوشنبه شب در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور افزود: امروز به لطف خداوند متعال امیدی به صورت ویژه در دل‌های مردم ایران درخشیده است و قدم‌هایی که برمی‌دارید و تلاش‌هایی که می‌کنید در جهت تثبیت بیش از پیش قوه قضائیه است، انشاالله جزو مجاهدت‌ها محسوب شود.

وی اظهار داشت: جایگاه قوه قضائیه بر همه روشن است، لذا اگر چنانچه آن جایگاه اصلی که در دین تشریع و به وسیله رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) تثبیت شده است تبیین شود، باقی امور خود به خود حفظ می شود.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: حفظ شئون مسئولان و مردم باید مورد توجه قرار گیرد، مدت‌ها و سال‌هاست که افکار عمومی از عدم نظارت به صورت موثر رنج می‌برد حال فرق نمی‌کند در اداره، آموزش و پرورش، بازار، داد و ستدها و یا بانک باشد.

وی ادامه داد: اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که امروز می‌خواهد به عنوان یک الگو در جهان تأثیرگذار باشد، متأسفانه خودش از درون دچار آفت شده است و تعداد این پرونده‌های زیادی که رقم می‌خورد اصلا با شأن جمهوری اسلامی نمی‌سازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مشکلات سطح جامعه متأثر از مشکلات مسئولینی است که در مدیریت جامعه یا سهل انگاری می‌کنند یا تحت تأثیر جریان ها و احزاب قرار می‌گیرند، لذا عدالت لازم را انجام نمی‌دهند و قانون را اجرا نمی‌کنند.

وی گفت: وقتی زیر مجموعه یک مسئول احساس کند که همه چیز رهاست، از این وضعیت متأثر می‌شود و اینگونه قید قانون‌مداری برداشته می‌شود، لذا این برای جامعه بسیار مضر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: یکی از جایگاه‌هایی که می تواند در کنار باقی مسئولان نظارتی، بازدارنده باشد، قوه قضائیه است که الحمدالله کارش را زیبا شروع کرده است.

وی گفت: آنچه در فلسفه امور قضایی مطرح است انتقام گیری نیست بلکه یک تربیت است، سازش، سهل انگاری، تساهل و ترحم بسیار ضررآفرین است زیرا اگر برخوردها آبکی باشد و سهل‌انگاری صورت گیرد و فرد به دنبال حزب و گروه باشد و یک عده ساحل امنی برای خود داشته باشند به مانند مرض همه را می‌گیرد.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: مردم وقتی امیدوار می‌شوند که ببینند حساب و کتابی وجود دارد و اعمال، بازدارنده است، انقلاب ما مخصوص مردم ایران نیست بلکه یک انقلاب جهانی است و در سطح بین‌الملل نیز پیروز است، اما ما کارهایی می‌کنیم و شرایطی را ایجاد می‌کنیم که در داخل برخی‌ها تردید می‌کنند و این محصول دست خود ما است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.