آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه در نشست مشترک علما و نخبگان شیعه و اهل سنت استان خراسان جنوبی که به مناسبت هفته وحدت در بیرجند برگزار شد افزود: تخریب زیربنایی کشورهای اسلامی از اقدامات دشمنان در مسیر ایجاد تفرقه است و دشمنان می‌خواهند از مذهب و قومیت حربه قوی برای ایجاد اختلاف و جنگ درست کنند.

وی گفت: جنگ تحمیلی در کشور اسلامی ایران نمونه‌ای از این تخریب‌های زیربنایی بود به طوری که پنج استان به تلی از خاک تبدیل شد اما با اقدامات جهادی همه نیروها دوباره سازندگی از سرگرفته شد. 

وی اظهار داشت: امروز فعالیت دشمنان در عرصه رسانه‌ای و اجتماعی برای گسترش اقداماتی که از پیشرفت و توسعه کشورهای اسلامی جلوگیری کند، روز به روز افزایش می‌یابد. 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جمعیت کشورهای اسلامی در جهان گفت: دشمنان در تلاش هستند که با جهان اسلام مقابله کنند از همین رو توطئه‌هایی را در کشورهای، عراق، میانمار، افغانستان، سوریه، لبنان یا فلسطین دنبال می‌کنند. 

وی افزود: انگیزه‌های گوناگونی در این توطئه‌ها پنهان است که در نهایت کشورهایی همچون آمریکا کمر به تجزیه و نابودی اسلام بسته و در این مسیر هزینه‌های میلیاردی صرف اقدامات نظامی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می‌کنند تا جامعه اسلامی وادار به تفرقه شود. 

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه سلاح عربستان در خدمت نابودی بحرین و یمن قرار گرفته است اظهار داشت: این کشور مجری منویات آمریکا است و جمهوری اسلامی نیز همواره با هر جریان حامی آمریکا و سلطه‌گری مخالفت می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه کشور ایران در حال پویایی بوده اما دشمن مخالف پیشرفت است گفت: ما باید به ضرورت و فرموده مقام معظم رهبری هوشمندانه و هوشیارانه متحد شویم و با اتحاد به مقابله با دشمنان اسلام برخیزیم. 

وی یادآور شد: شیعه و سنی در همه زمینه‌ها باید با هم وحدت داشته باشند همانطور که در عقیده، شریعت و اصول اعتقادی وحدت دارند که یک نمونه عظیم آن در مناسک حج هر سال به نمایش گذاشته می‌شود. 

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه علمای بزرگ اسلام در مبانی فقهی، علمی و شریعت اختلافی ندارند گفت: اگر اختلافی وجود دارد در فهم است و شخص مجتهد باید فهم تعیین دلالت را انجام دهد. 

وی افزود: دشمن از هر گسلی استفاده می‌کند و گاهی وحدت را مشروط جلوه می‌دهد اما در قرآن وحدت مطلق بیان شده و باید به آن عمل کرد. 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: به خاطر برخی فراکنی‌های دشمن، گاهی از سوی جامعه اهل سنت سخن‌هایی گفته شده که جوانان ما را به کار نمی‌گیرند ولی اینطور نبوده و هیچ فرقی بین جوان شیعه و سنی نیست به طوری که خدمات درمانی هم بین بیمار شیعه و سنی یکسان است.

وی تاکید کرد: نظام نسبت به مردم با نگاه عائله‌ای بدون هیچ تفاوتی در ارائه خدمات تلاش می‌کند و در این زمینه برخی دولت‌ها باید تقدیس شوند چرا که خدمات رسانی به مناطق محروم بیشتر شده است. 

سلیمانی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب برخی استان‌ها برخورداری بیشتری داشتند گفت: اما از سال‌های ۱۳۸۰ به بعد این قصه ملموس بود و نقطه به نقطه استانی که نام محروم به آن می‌گذاشتیم تبدیل به کارگاه عمران، آبادانی و سرمایه‌گذاری نظام شده است. 

وی ادامه داد: این به نحوی است که همواره مسایل مربوط به چابهار، زابل و زاهدان از جمله آب شیرین مورد سئوال رهبری است لذا می‌توان نتیجه گرفت که در نگاه رهبران انقلاب بحث مذهب مطرح نبوده و نیست.

او گفت: البته گاهی تبعیض‌ها در جناح‌های سیاسی دیده می‌شود به طوری که وقتی جناح چپ روی کار باشد تمام وابستگان به جناح راست را کنار می‌زنند یا بالعکس اما این حساسیت نسبت به مذهب وجود ندارد و اگر تفاوتی هم ایجاد کنند، برجسته دیده نمی‌شود. 

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه برخی مسئله وحدت را مشروط به اقتدار نظام می‌کنند و تا کمی نظام تضعیف شود از پشت خنجر می‌زنند گفت: دشمن درصدد ایجاد فرصت برای انتقام جویی است اما این نظام طوری است که رای یک پیرزن مرزی به اندازه رای رهبری اهمیت دارد.

وی با اشاره به نشانه‌های مردم سالاری در کشور اظهار داشت: برای همین موضوع هیچ نماینده‌ای به صورت تشریفاتی وارد مجلس نمی‌شود و همه انتخاب‌ها توسط مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نگاه به مرکز کشور نباید ضعیف باشد گفت: طرح تحول سلامت از طرح‌های موفقی بود که اکنون کشور را از نگاه به بیرون بی‌نیاز کرده و دستاوردهایی در این زمینه داشته‌ایم که حتی کشورهای غربی در برخی رشته‌ها ادعای برتری ندارند. 

وی افزود: در حوزه اجرای احکام عبادی نیز نباید عقربه دل به سمت برخی کشورها باشد چرا که ملاک رویت هلال یک ماه نظر حاکم ایران است.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان هیچگاه عقربه دل را به عربستان و جاهای دیگر تطبیق نمی‌دادند. 

 وی عدالت و انصاف را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید کرده‌اند که هیچ شخصی اجازه توهین به مقدسات اهل سنت را ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.