مهدی جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نام‌نویسی طرح اقدام ملی مسکن از عصر امروز در استان آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شرایط و نحوه نام‌نویسی را مطالعه و سپس اقدام کنند.

ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن از امروز شنبه ۱۸ آبان آغاز شد و ۱۰ استان آماده نام‌نویسی هستند که در اولین گام از استان‌های قم، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

وی درباره اجرای طرح و واگذاری زمین به متقاضیان گفت: این طرح شامل زمین‌های خالی موجود در شهرها می‌شود که به صورت مجتمع و گروه‌های ساخت به متقاضیان واگذار خواهد شد تا افراد بتوانند برای ساخت اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: مرحله بعدی پالایش و بررسی افراد واجد شرایط و بعد از آن هم واگذاری زمین خواهد بود که برای این موضوع باید آیین نامه اجرایی ابلاغ شود که بعد از ابلاغ آن، قیمت زمین‌ها مشخص خواهد شد.

وی اظهار داشت: این واحدها براساس آنچه برنامه وزارت راه و شهرسازی است در مدت ۲ سال ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود.

طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اواخر سال گذشته به تأیید رئیس جمهوری رسید و عملیات تامین زمین و ساخت خانه‌ها در سال جدید آغاز شد.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات فعلی وزارت راه و شهرسازی برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور است و بر مبنای آن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است که باید احداث شود.

عملیات اجرایی تامین زمین ۱۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن اوایل شهریور امسال با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد که در فاز نخست ۲ هزار و ۴۴۹ واحد در این استان ساخته می‌شود.

براساس مطالعات انجام شده نیاز مسکن استان تا سال ۱۴۰۰ معادل ۲۸ هزار واحد مسکونی است.

استان خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان بیش از ۷۶۸ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۴۵۳ هزار نفر شهری ( ۵۹ درصد) و حدود ۳۱۵ هزار نفر در مناطق روستایی مستقر هستند.

براساس آخرین آمار مجموع خانوار شهری و روستایی استان ۲۲۳ هزار خانوار بوده که از این تعداد ۱۲۹ هزار خانوار شهری و ۹۵ هزار خانوار روستایی هستند اما تعداد واحدهای مسکونی استان ۲۱۴ هزار واحد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.