راهپیمایی ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در بیرجند مرکز استان ساعت ۹ صبح امروز (دوشنبه) از میدان ابوذر آغاز شد.

قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در روزی که به نام دانش‌آموز است با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «فریاد هر آزاده نبرد با استکبار، باید به پیش دشمن هُشیار بود و بیدار»، «دولتِ آمریکا لبریز از فساد است نابودی استکبار در گرو جهاد است» و «دست خدا بر سر ماست خامنه‌ای رهبر ماست» مسیر خیابان‌های ارتش و پاسداران تا میدان قدس را در صفوف به هم فشرده پیمودند. 

نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، معاونان استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فرهنگیان و دانشگاهیان نیز در راهپیمایی ۱۳ آبان ۹۸ حضور یافتند.

دانش‌آموزان از مدارس مختلف با در دست داشتن پلاکاردهایی حضور پرشور خود را در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به نمایش گذاشتند و در حاشیه این آیین ملی نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شد. 

در برخی از این پلاکاردها هشتگ «ایستاده- تا اوج- افتخار» به چشم می‌خورد.

همچنین «خواب برگشت آمریکا به این کشور غیرقابل تعبیر است» از جمله شعارهایی است که در تابلوهای برافراشته بین مردم دیده می‌شد. 

برخی از دانش آموزان و جوانان با در دست داشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی همراه با مسیر راهپیمایی حرکت کردند. 

راهپیمایان امروز در سراسر استان خراسان جنوبی با سردادن شعارهای ضد استکباری، انزجار خود را از اقدامات آمریکا و دشمنان جهان اسلام ابراز داشتند و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته بار دیگر اقتدار، عظمت و ایستادگی خود را به جهانیان نشان دادند.

شعار سراسری راهپیمایی ۱۳ آبان امسال «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» بود.

سعید اوحدی دبیر قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان سخنرانی کرد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.