میرمحمد مودی روز یکشنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از روند عملیات اجرایی دوباندسازی جاده بیرجند - قاین در جمع خبرنگاران مجموع مطالبات پیمانکاران این محور را ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بخشی از این مبلغ پرداخت شده است و پیمانکاران مجدد عملیات اجرایی را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی بیان کرد: تا پایان سال جاری ۱۰ کیلومتر و تا اردیبهشت ۹۹ بیش از ۲۰ کیلومتر از مسیر دوباند بیرجند - قاین زیر بار ترفیک می‌رود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: با تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار اکنون عملیات اجرایی پروژه سرعت گرفته است و پیمانکاران مشغول کار هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پنج پیمانکار در جاده بیرجند - قاین مشغول کار هستند و ۸۰ مورد ماشین‌آلات سنگین نیز فعال است.

مودی مدت زمان اتمام دوباندسازی جاده بیرجند - قاین را سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرد و گفت: از ۱۰۰ کیلومتر این مسیر تاکنون ۵۰ کیلومتر بازگشایی شده است.

پروژه دوباندسازی جاده ۱۰۰ کیلومتری بیرجند - قاین از سال ۸۹ آغاز شد. محور بیرجند - قاین بخشی از کریدور ۱۵۷۰ کیلومتر شرق (محور مشهد - چابهار) است.

طول راه‌های خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۸۲ کیلومتر است که از این میزان، ۴۷۲ کیلومتر راه اصلی چهارخطه، یک هزار و ۶۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۹۸۲ کیلومتر فرعی و یک هزار و ۱۹۳ کیلومتر راه فرعی دسترسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.