به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در نشست ائمه جمعه استان افزود: ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن با همه عظمتش، محصول ۱۳ آبان است و این را نباید فراموش کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک معجزه بود که با مبارزه و مقاومت به دست آمد گفت: از دیدگاه کارشناسان غربی و شرقی هیچ انقلابی موفق نبوده است، اما انقلاب اسلامی ایران در کمال ناباوری آنها شکل گرفت و بعد از ۴۰ سال تلاشی که از روز اول توسط دنیای غرب و شرق و مرتجعین منطقه برای نابودی این انقلاب صورت گرفت، امروز می‌بینیم که جز شکست چیزی عاید دشمنانمان نشده و این از برکات ۱۳ آبان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید به اهمیت ۱۳ آبان و شیوه کار مبارزه با استکبار پی برد خاطرنشان کرد: بدترین خطری که مقابل مکتب انبیا و اسلام قرار دارد، مکتب لیبرال دموکراسی است.

وی تصریح کرد: اسلام براساس واقع گرایی دارای پشتوانه مستحکمی است اما در مقابل این تفکر، مکتب لیبرال دموکرات غرب وجود دارد که همه آن پستی است و این شعار نیست بلکه واقعیتی عریان است.

وی گفت: در تفکر لیبرال دموکراسی، انسان یک حیوان اقتصادی است یعنی همه آنچه در دنیا و جهان بشری وجود دارد باید توجیه اقتصادی داشته باشد لذا برای آنها اخلاق و دین اصالت ندارد بلکه می‌توانند ابزاری برای جذب اقتصاد بیشتر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه بیگانگان اخیرا به عنوان یک طرح، دینِ منهای خدا را ارائه داده‌اند گفت: دینی که آنها از آن حرف می‌زنند دینی است که در آن، تعهد و التزامی وجود ندارد و شیوه‌ای است که تنها منافع اصلی اقتصادی در آن لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: تفکر لیبرال دموکرات غرب بر این است که تمامی مسائل اجتماعی، فرهنگی و انواع و اقسام امور باید توجیه اقتصادی داشته باشند لذا هنگامی که بحث حقوق بشر، فضیلت و ایثار به میان می‌آید، معنای خود را می‌بازد.

وی گفت: غرب از اقتصاد، تنها رفاه و راحتی را می‌خواهد لذا معتقدند که نظام خلقت، وجود انسان و همه جلوه‌های جامعه بشری وقتی معنا می‌دهد که رفاه معنا دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در تفکر لیبرال دموکراسی غرب تمام فضائل انسان معدوم شده است گفت: ائمه جمعه باید جایگاه انسان در مکتب انبیا و جایگاه انسان در اندیشه لیبرال دموکراسی را برای مردم تبیین کنند.

وی با بیان اینکه ما در مقابل خطر بزرگی قرار داریم و این را نباید ساده بگیریم افزود: هر آنچه در مسلک بیگانگان عنوان می‌شود جنبه بهانه‌جویی برای دست یافتن به اهدافشان است زیرا هیچ چیزی در افکار آنها جز اقتصاد و رفاه معنا نمی‌دهد.

وی گفت: مسئله، آمدن فلان رئیس جمهور و رفتنش نیست بلکه مخوف‌ترین جریان در پشت آن قرار دارد که امام از پیش قراولان این تفکر به شیطان بزرگ تعبیر می‌کند و ابلیس در مقابل این افراد، کوچک است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: ابلیس جز وسوسه، کاری نمی‌تواند انجام دهد، اما غربی‌ها به شیوه های مختلف، هم وسوسه و هم جبر می‌کنند و مشاهده می‌کنید که در جنگ‌های نظامی خود در انواع مسائل اجتماعی و فرهنگی و آلوده کردن جوامع و از بین بردن توان آنها، چه کارهایی که انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه باید با شیوه کار مستکبرین جهانی آشنا بود گفت: بیگانگان از زمانی که به عنوان یک شبکه بین المللی در هر کجای این زمین نفوذ پیدا کردند، دست به اقداماتی زده‌اند که فرعون در مقابل آنها کوچک است، آنها به هر کجا که نفوذ پیدا می‌کنند، برای اینکه جوامع را از میان بردارند اقدام به ترویج مواد مخدر و روان گردان، فحشا و منکرات و هر اقدامی که بتواند کنترل اندیشه افراد را در اختیار گیرد، دست می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه بیگانگان کارشناسی شده عمل می‌کنند ادامه داد: دشمنان تحت فشارهای اقتصادی با عناوین خاص، می‌خواهند جوامع بشری که تابع قانون هستند و نظمی بر آنها حکمفرماست و متکی به یک نظام هستند را از چرخه قانون خارج کنند که در واقع همان بی قانونی است لذا دست به اقدامی از جمله توزیع شراب، مواد مخدر و دخانیات می‌زنند و فقرها و ثروت‌هایی را با اسم دین و مذهب ایجاد می‌کنند.

امام جمعه بیرجند گفت: مشاهده می‌کنید که مستکبرین جهان تحت عنوان واژه آزادی، چه بلایی بر سر ملت‌ها می‌آورند و سعی می‌کنند یک جامعه‌ بی قانون، بی ضابطه و رها و نتیجتا جامعه‌ای سرگردان و ندانم کار به وجود آورند که اینها مقدمه ای برای تسلط آنها است.

وی ادامه داد: وقتی مدعیان دروغین آزادی، تسلط پیدا کنند، بدون گذشت و با دیکتاتوری تمام، جوامع بشری را زیر فشار می‌آورند لذا باید حواس‌ها را جمع کرد.

وی گفت: در کشور فرانسه که خود را مهد آزادی می‌داند، ۵۱ هفته است که جلیقه زردها و جلیقه سیاه‌ها به میدان می‌آیند و تنها یک سوال دارند و آن اینکه چطور ۹۹ درصد ثروت سیستم سرمایه داری لیبرال، در دست یک درصد و یک درصد ثروت در دست ۹۹ درصد جمعیت است اما دولتمردان به جای اینکه به سوالشان پاسخ دهند، آنها را کور، کشته، شکنجه و راهی زندان می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: فرانسه کشوری است که اگر به انبیا اهانت شود، می‌گویند آزادی بیان و قلم وجود دارد اما نسبت به منافع لیبرال دموکراسی که منافع سرمایه داران است یک میلیمتر نمی شود جلو آمد.

وی مطرح کرد: بارها شنیده‌اید که در سیستم مستکبرین جهانی، تعبیری وجود دارد به نام پایان تاریخ و این یعنی از آدم ابوالبشر تاکنون، جریانات، اشخاص، سیاست ها و… متحول می‌شوند، اما وقتی نوبت به حکومت لیبرال دموکراسی رسد، دیگر تغییری حاصل نخواهد شد.

وی گفت: وقتی تسلط مستکبرین بر جهان تمام شد، ملت‌ها باید برده عمومی باشند و هر فردی که بخواهد یک میلیمتر از بردگی جلوتر آید، نابودش می‌کنند و نمی‌گذارند تغییری حاصل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: تفکر غرب یک تفکر خطرناک است و امروز نیز بحث کشورهای اسلامی و مسلمانان نیست بلکه طرحی است که برای کل جهان برنامه ریزی شده و آنها پیش به سوی آن حرکت می‌کنند.

وی گفت: دشمنان برای ناتوان کردن و تجزیه کردن ملت‌ها و همچنین به جان هم انداختن قوم‌ها و مذاهب، اعتیاد، فحشا، شراب، موسیقی و هر آنچه که اختیار را از انسان می‌گیرد، ترویج می‌کنند.

وی تصریح کرد: مستکبرین جهانی در تمامی کشورها شکنجه گاه دارند و با این سابقه‌ خود، حرف از حقوق بشر می‌زنند، لذا این موارد را نباید فراموش کنیم و نگذاریم که جامعه نیز فراموش کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۳ آبان یک فرصت بسیار بزرگ است اما حق ۱۳ آبان ادا نشده و نمی‌شود گفت: شما دارای انقلابی هستید که پشتوانه آن منطق و از طرفی دارای تاریخی معاصر هستید که دستتان در مقابل بیگانگان پر است لذا باید تمامی سعی و تلاشتان را برای نشان دادن ماهیت استکبار جهانی انجام دهید.

وی با بیان اینکه دشمنان ماهیت خود را بیش از هر قلم، بیان و هنری نشان داده‌اند گفت: هیچ معنایی ندارد که دشمنان به عهدشان پایبند باشند زیرا در تفکر آنها، عهد به عنوان مکر مطرح است.

وی با اشاره به اینکه ما نتوانسته ایم به مردم، جوانان و نوجوانان خود، ۱۳ آبان را تفهیم کنیم افزود: چه در جمعیت و چه در شعارها، قطعنامه‌ها، سخنرانی‌ها و تریبون‌های ائمه جمعه، حق ۱۳ آبان ادا نشده لذا باید برای سال آینده فکری کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: آن فردی که می‌خواهد ۱۳ آبان ماه را برای جمعیتی بیان کند باید یک سال مطالعه داشته باشد و اسنادش را به دست آورد سپس بین مردم حاضر شود و حرف بزند.

وی گفت: متاسفانه و با کمال صدها تأسف، هنوز در جامعه‌ ما و بعضی از مسئولان ما، تحت تاثیر تفکر لیبرال دموکرات غرب هستند.

وی افزود: این گرفتاری ها مربوط به انقلاب و اسلام نیست بلکه مربوط به نفوذ تفکر لیبرال دموکرات غرب است که از اول انقلاب تا به امروز زهرش را ریخته و مردم نیز همچنان از این زهر، رنج می‌برند و راهی جز این وجود ندارد که جامعه بصیرت خود را پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تاکید کرد: جامعه باید براساس قانون، برای زیرساخت های قانونی خود از جمله مجلس شورای اسلامی، شورای محلی و شهری و باقی مواردی که به وسیله مردم انتخاب می‌شوند، افرادی را انتخاب کند که دارای تفکر اسلامی باشند نه تفکر لیبرالی و اگر به این موضوع توجه نکند با مکر، حیله، دزدی و اختلاس روبرو خواهد بود.

وی گفت: امروز اگر در جامعه‌ ما اختلاف طبقاتی وجود دارد به خاطر نفوذ تفکر بیگانگان است و هیچ ربطی به اسلام و انقلاب ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما در شرایطی هستیم که بسیار امیدوارکننده است اما باید کار کنیم و از آن بهره ببریم گفت: سال گذشته در چنین روزهایی، دشمنان می‌گفتند که بعد از ۱۳ آبان ماه، دیگر انقلابی وجود نخواهد داشت و برخی که معاملات کلان می‌کردند نیز منتظر آمدن ۱۳ آبان بودند اما اکنون مشاهده می‌کنید که دشمنان در سطح بین الملل، منطقه و کشور ایران اسلامی شکست خورده‌اند و این بازی‌ها و زهرهایی که می‌ریزند و عربده هایی که می‌کشند، علامت شکست آنهاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما امروز در سطح جهان، منطقه و کشور، پیروزی ارزش‌های انقلاب را مشاهده می‌کنیم اما باید روی این فرصت کار شود زیرا دشمنان آنقدر مکر، حیله و شیوه‌های پنهان دارند که اگر بهره برداری نکنیم ممکن است طرحی نو اجرا کنند.

وی افزود: اگرچه دشمنان با نفوذ خود دست به اقداماتی ایذایی می‌زنند اما به دنبال آن شکست می‌خورند زیرا به رسوایی کشیده شده‌اند.

وی گفت: بیش از هر قلم، بیان و هنری، استکبار جهانی خودشان را معرفی کرده‌اند و این ما هستیم که باید این موضوع را برای مردم تبیین کنیم و بگوییم که واقعیت‌ها کدام است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه امروز وقت کار و بصیرت عمار است اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان فرمودند که “اَینَ عَمار” و آن عمارها شما هستید.

وی گفت: شاخصه عمار یاسر، بصیرت او بود لذا عمارهای امروز ائمه جمعه هستند که باید با بصیرت خود مردم عزیز و جوانان را یاری دهند.

وی افزود: از بزرگترین عبادات، هدایت و بصیرت افزایی میان جامعه اسلامی و غیراسلامی است که امید است شما عمارها از این فضیلت برخوردار شوید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.