حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز چهارشنبه در جمع مسئولان و رابطان پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی افزود: پدافند عامل با غیرعامل مکمل یکدیگرند و جامعه‌ای که پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار ندهد در مقابل دشمن کم می‌آورد.

وی ادامه داد: جایگاه این مسئولیت از ناحیه مردم و مسئولان نظام ویژه است و باقی ارزش‌های کاری هم با این معنی پیدا می‌کند که اگر رعایت نشود بویژه  در شرایط صنعتی زمان ما دچار آسیب خواهیم شد.

امام جمعه بیرجند خطاب به حاضران اظهار داشت: حتما آمار و ارقامی برای تلاش در این حوزه دارید اما در عین حال ما خیلی فاصله داریم تا جایگاهی که باید در آن قرار بگیریم.

وی یادآور شد: اگر از زاویه نرم‌افزاری به این موضوع بنگریم، اگر احساس مسئولیت بیشتری می‌شد یا مدیریت داخلی صورت می‌گرفت کمتر آسیب می‌دیدیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: ایرانی استعداد دارد که اگر موانع برداشته شود در دنیا حرف اول را می‌زند اما مانع خودمان هستیم، ما هر روز باید مشکلاتی که در جامعه انجام می‌دهند را جمع کنیم در حالی که ساده می‌توان آنها را جمع کرد و در مسایل دیگر هم همینطور است.

وی گفت: دشمن امروز به صراحت می‌گوید که همه گزینه‌ها روی میز است یعنی آنچه توانسته‌اند انجام داده‌اند که از لحاظ میدانی مقدم بر همه مسایل اقتصادی است که بر کسی هم پوشیده نیست.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: اهمیت اقتصاد مقاومتی در این موضوع دوچندان می‌شود، کشور ما کشور فقیری نیست و مردم ما از لحاظ آمادگی فکری و مکتب غنی اسلام کمبودی ندارند.

وی اضافه کرد: مردم ایران در ۴۰ سال گذشته نشان دادند که هرجا مسئولین قدم گذاشتند آنها جلوترند پس پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در این کشور کار مشکلی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با ابراز تاسف از اینکه برخی‌ها از دور تماشاگر برخی مشکلات هستند، افزود: در مساله قاچاق دام مولد از کشور که پیش چشم همه انجام می‌دادند و حتی رسانه‌ها هم می‌گفتند عملا از دور نگاه کردیم تا گوشت را به ۱۲۰ هزار تومان رساندند.

وی ادامه داد: از دور نگاه کردیم تا این بلا بر سر مردم آمد و در روزهای سرد زمستان صف‌ها تشکیل شد و حتی از کارگران هم برای حضور در صف‌ها استفاده شد، حالا برخی‌ها به ۱۲ سال زندان محکوم شدند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: پدافند باید این افراد را از اوج منفعت‌طلبی پایین بیاورد که این امر انجام نشد.

وی گفت: مساله دیگر گندم است که گاهی برای خودکفایی جشن می‌گیرند و گاهی هم می‌گویند باید از خارج وارد کنیم، موقع برداشت قیمت گندم را هزار و ۷۰۰ تومان اعلام می‌کنند در حالی که کشاورز می‌گوید تولیدش بیشتر هزینه برداشته است و این مسایل در حالی بود که رسانه‌ها نوشتند پشت مرز، گندم را پیش خرید می‌کنند.

وی یادآور شد: ما ۱۲ میلیون تن گندم نیازمندیم، گندم‌ها به سیلوها نرفت، پدافند کجا بود، اینها معیشت روزمره است، این درحالی است که خودشان گزارش می‌دهند که امسال بیشتر از سال قبل برداشت داشتیم اما گندم‌ها به انبارهای شخصی و یا دلال‌ها می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: در ۶ ماه اول به دلیل عدم تنظیم قیمت علوفه و گندم، گندم را به دام می‌دهند و در ۶ ماهه دوم می‌مانند که از کجا وارد کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم با پدافند اقتصاد و معیشت را فعال کنیم باید همه کارها روی حساب و کتاب باشد نه اینکه نظارت‌ها رها باشد تا در هر بازار با ۱۰ نوع نرخ مواجه شویم.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: میوه‌ها را در سردخانه نگه می‌دارند پس از چند ماه چون از کیفیتی برخوردار نیست غذای گوسفندان می‌شود و این درحالی است که رسما اعلام می‌شود کشاورز رغبتی برای کشت ندارد.

وی تصریح کرد: در انواع و اقسام مسایل ما همه چیز داریم اما متاسفانه ندانم‌ کاری‌ها زیاد است، اگر این جامعه آسیب ببیند و بلایی که سر بقیه کشورها در آوردند سر این مردم بیاورند چه کسی مسئول است.

وی خطاب به حاضران تاکید کرد: بی‌تفاوتی در این قضایا خیانت به دین خداست زیرا کم‌کاری ما مترتب بر مردم می‌شود پس باید کاری کنیم که مسایل کشور و مردم را درنظر بگیریم حتی اگر خارج استان باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف اقتصادی، پرتوی، هسته ای، مردم محور و کاربردی اهم فعالیت‌ها را با هدف پیشگیری در برابر تهدیدات دشمن انجام می‌دهد.

محمد علی آخوندی افزود: تهدیدات دشمنان روز به روز بیشتر می‌شود اما همراهی مردم تمام تهدیدات را خنثی می‌کند.

وی اظهار داشت: در هفته پدافند غیرعامل برنامه‌های مختلفی را با محوریت انتقال مفاهیم و مشارکت عمومی در دستور کار قرار دادیم.

آخوندی ادامه داد: رزمایش، مسابقات آموزشی، کارگاه‌ها، پیاده‌روی خانوادگی و نمایشگاه اقدامات دستگاه‌های اجرایی با حضور ۳۰ دستگاه از مهمترین برنامه‌ها در این هفته‌ است.

وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که فرمودند" در شرایط خاص کشور که تهدیدات روز به روز در حال افزایش است هوشیاری و آمادگی لازمه هر مسلمانی است" گفت: مردم و مسئولان با اتحاد که لازمه پویایی هر نظامی است خواهند توانست تهدیدات دشمن و نقشه‌های شوم آن را نقش برآب کنند.

هشتم تا چهاردهم آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.