احمد لطایفی روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتراضات و شکایات شهروندان و همسایگان انبارها در این خصوص پیگیری شده است.

وی اظهار داشت: برای ساماندهی انبارهای ضایعاتی که بر اساس نظریه محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت این مراکز مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب و آلودگی محیط زیست است باید تمام نهادهای نظارتی و اجرایی همراه شوند.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: شهرداری و محیط زیست پیگیر انتقال این مراکز غیر قانونی به مکان‌های مجاز هستند و از شهروندان درخواست می‌شود با تماس تلفنی به شماره ۳۱۰۳۱ از خدمات خرید مواد قابل بازیافت استفاده کنند.  

وی یادآور شد: ۲۱ هزار و ۶۰۰ تن زباله تر در نیمه نخست امسال از در منازل ساکنان بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی جمع‌آوری شده است.

وی  ادامه داد: میانگین روزانه تولید زباله تر بیرجند در سال گذشته  ۱۰۰ تن بوده که این میزان نیمه نخست امسال به ۱۲۰ تن در روز رسیده است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند افزود: در مجموع ۴۸ تن زباله خشک تولیدی شهروندان بیرجند در ۶ ماه نخست امسال جمع‌آوری شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون هیچ زباله‌گردی حق برداشت زباله از در منازل و یا پاره کردن کیسه‌های زباله را ندارد که البته توجهی به این امر نمی‌شود لذا ادامه این موضوع می‌تواند تهدیدات جدی بهداشتی را برای کل جامعه در پی داشته باشد.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند با توصیه به شهروندان در خصوص تفکیک زباله تر از خشک، بیان کرد: سازمان پسماند از نهادهایی است که به جدیت اجرای این قانون را پیگیر است و به همین منظور از ابتدای امسال طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر بیرجند شروع شده است.  

وی با اشاره به  ارائه آموزش‌های مختلف تفکیک زباله از مبدا و ساعات زباله‌برداری در بین شهروندان اضافه کرد: ۳۶ هزار و ۹۹۴ خانوار در محلات مختلف شهر از این آموزش ها بهره‌مند شدند و ارائه این آموزش‌ها تاثیر به‌سزایی در فرهنگ‌سازی در بین مردم داشته که در نیمه دوم سال با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

لطایفی اظهار داشت: پنج هزار و ۴۰۰ خانوار شهر بیرجند تا امروز از خدمات تلفنی سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند برای تحویل زباله‌های خشک استفاده کرده‌اند و  همکاری خوبی نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی گفت: با این وجود با توجه به هزینه بالای تمام شده در اجرای این طرح بیشتر تمایل داریم شهروندان زباله‌های خشک خود را در منازل به خودروهای حمل به صورت تفکیک شده تحویل دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.