حمیدرضا قربانی عصر پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین همایش ملی باستان شناسی ایران در دانشگاه بیرجند افزود: فراخوان مرتبط با این همایش از حدود هشت ماه پیش آغاز شد و ۱۸ داور از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور کار داوری آثار را برعهده داشتند.

وی بیان کرد: تجمیع باستان شناسان و پژوهشگرانی که در حوزه باستان شناسی کار می‌کنند و تبادل اطلاعات و تجربیات و اشتراک‌گذاری یافته‌های جدید هدف اصلی برگزاری همایش چهارم است.

عضو هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه بیرجند گفت: دانشجویان و اساتید رشته باستان شناسی از سراسر کشور در این همایش شرکت کردند و ۱۵۰ مقاله در مجموع به دبیرخانه همایش ملی باستان شناسی ارسال شد که از این تعداد ۱۰۰ مقاله توسط داوران مورد تایید قرار گرفته است. ‌

همزمان با برگزاری آیین اختتامیه چهارمین همایش ملی باستان شناسی ایران در دانشگاه بیرجند بیانیه این همایش قرائت شد.

این بیانه در ۱۲ بند در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی قرائت شد که بر پژوهش‌های میان رشته‌ای، اشتغال دانشجویان و آموزش صحیح دانشجو تاکید دارد.

چهارمین همایش ملی باستان شناسی ایران روز گذشته (چهارشنبه) به میزبانی دانشگاه بیرجند با حضور پژوهشگران، اساتید و دانشجویان رشته باستان‌ شناسی از سراسر کشور آغاز به‌ کار کرد و امروز با ارائه پنل‌های تخصصی، سخنرانی‌های عملی و قرائت بیانیه به کار خود پایان داد.

همچنین میهمانان شرکت کننده در این همایش امروز (پنجشنبه) از آثار تاریخی شهر بیرجند دیدن کردند.

باغ و عمارت اکبریه یکی از چهار اثر ثبت جهانی استان خراسان جنوبی در بیرجند است.

بنابر اعلام مسئولان این استان قبل از سال ۹۲ حدود یک هزار و ۲۵۵ اثر باستانی و تاریخی در خراسان‌ جنوبی وجود داشت که با رشد ۳۰۰ درصدی اکنون به سه هزار و ۵۰۰ محوطه و اثر تاریخی شناسایی شده، رسیده است.

برخی از این محوطه‌های تاریخی ثبت شده مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ یا دوره‌های اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.