حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در اجلاس استانی نماز با عنوان نماز و مدرسه در حسینیه جماران بیرجند افزود: قرآن در خصوص بحث اخلاق ۱۱ قسم می‌خورد تا بگوید این موضوع چقدر مهم است و تنها جامعه پایند به اخلاق می‌تواند در همه حوزه ها رشد کند.

وی اظهار داشت: در قرآن آمده است اگر درس بخوانید باید اخلاق الهی هم داشته باشید، امروز در دنیا فراگیری علم وجود دارد اما این علم در کنار اخلاق نیست، امروز مشکل دنیا این است که علم از اخلاق جدا شده است.

وی یادآور شد: همه پیشرفت‌های علمی نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار اخلاق معنی پیدا می‌کند چون این علوم در دیگر کشورها هم وجود دارد، باید فرد عالم در کشور فردی متخلق به اخلاق هم باشد تا به دانشمندی در تراز نظام تبدیل شود.

رییس ستاد اقامه نماز بیان کرد: علم مهم است اما علمی که امروز در دنیا وجود دارد علمی نیست که پیامبر اسلام (ص) مد نظرشان است چون بسیاری از مطالبی که امروز در حوزه و دانشگاه تدریس می شود اطلاعات کلی بوده اما علم باید نافع باشد و در رفع مشکلات مردم ظهور و بروز یابد.

قرائتی گفت: امروز سه یا چهار میلیون لیسانس بیکار در کشور داریم، علم باید همراه با یک هنر باشد تا بتواند برای فرد و جامعه سودمند شود، اینکه فردی فقط مدرک داشته باشد اما مهارت کار نداشته باشد علمش مفید نیست.

وی افزود: باید به دانش‌آموزان علمی ارائه شود که بتواند مشکلی در جامعه را رفع کند، تحقیقات علمی باشد و شکل عملیاتی و کارکردی در جامعه داشته باشد، مهارت اگر نباشد شغل ایجاد نمی‌شود، پول نیست و پول که نباشد فرد امکان ازدواج پیدا نمی‌کند و همین بیکاری موجب می‌شود که فرد به نظام هم بدبین شود.

وی اظهار داشت: دانش‌آموزان در مدرسه باید یک مهارت را بیاموزند که اگر شغل نباشد فرد در جامعه سرگردان نباشد چون این بیکاری موجب سرخوردگی و ناامیدی می شود باید مشکل بیکاری جوانان را با مهارت‌آموزی رفع کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز با قانون غلط روزهای پنجشنبه را در کشور تعطیل کردند در حالی که قرآن می‌گوید حتی روز جمعه غیر از وقت نماز جمعه باید کار کرد و همه باید کار کنند، این تعطیلی روز پنجشنبه‌ها باید برداشته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.