علی اکبر نخعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی زنان خانوار شهری ۴۵ تا ۵۰ سال می‌توانند زیر حمایت این بیمه قرار گرفته و پس از ۱۰ سال سابقه بیمه، از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.

وی افزود: این در حالی است که ۹۹۶ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال این نهاد نیز از مزایای بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی برخوردار هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی تصریح کرد: مجموع هزینه‌کرد انجام شده برای بیمه‌های تامین اجتماعی این هزار و ۹۱۳ زن سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال در نیمه نخست امسال بیش از ۱۴ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال بوده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس تاکنون ۱۶۷ نفر از مددجویان زیر پوشش این نهاد که شرایط لازم را داشته‌اند، بازنشسته و از خدمات مستمری تأمین اجتماعی برخوردار شده‌اند.

نخعی با بیان اینکه مددجویان بیمه‌شده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: گسترش بیمه تأمین اجتماعی مددجویان یکی از برنامه‌های مهم این نهاد برای توانمندسازی خانوارهای زیر پوشش است.

 استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین آمار ۴۲ هزار و ۷۲۲ خانوار در این استان تحت حمایت کمیته امداد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.