علی الهامی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۷ مهر روز جهانی پست افزود: پست استان در ترافیک مرسولات ۲.۵ درصد رشد داشته و مرسولات وارده به استان نیز امسال با یک میلیون و ۹۸۶ هزار مرسوله، ۱.۶ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: ترافیک مرسولات صادره در ۶ ماه امسال یک میلیون و ۳۱ هزار فقره بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹۶۱ هزار مرسوله بود، ۷.۲ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: ترافیک خرید اینترنتی مرسولات وارده به استان در این مدت ۲۲ هزار و ۷۷۵ مورد بود که این میزان در شش ماه نخست سال گذشته ۲۰ هزار و ۹۸۶ فقره بود.

مدیرکل پست خراسان جنوبی بیان کرد: این استان مصرف کننده در ترافیک خرید اینترنتی است و در ۶ ماه نخست سال جاری فقط ۳ هزار و ۳۴۱ مرسوله صادره وجود داشته اما نسبت به سال گذشته ۱۵۳ درصد رشد داشته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری ۲۴ هزار و ۸۱۸ مرسوله گذرنامه در استان صادر شده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۰۰ مرسوله طی ۴۵ روز گذشته صادر شده است.

الهامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پست در کشورهای توسعه یافته ابزار قدرتمندی در اختیار دولت و مردم است و با اجرایی کردن شعار پست که «جز کار و تفریح از منزل خارج نشوید» طوری شرایط را به وجود می‌آورند که مردم امور خود را به پست واگذار کنند و از ترددهای غیرضروری جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: این تحولات سبب گره گشایی در بسیاری از مشکلات و کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در وقت مردم می‌شود و بهره مندی زیادی برای کشور دارد طوری که کلید بسیاری از مشکلات در کلانشهرها می‌تواند باشد.

مدیرکل پست خراسان جنوبی افزود: فناوری‌های اطلاعات در زندگی همه تاثیر داشته و در بخش پست نیز تاثیر دارد و خدمات از حالت فیزیکی بیرون آمده و نقش و اهمیت آن پررنگ شده است.

وی گفت: اداره کل پست خراسان جنوبی با تکیه بر خلاقیت و تلاش کارکنان نسبت به دیگر استان‌ها در ارائه سرویس‌های جدید پیش رو است و سرویس‌های متناسب با نیاز مشتریان را طراحی می‌کند.

وی اظهار داشت: این سرویس‌ها شامل «خدمت قبول از مقر فرستنده» از یک سال قبل طراحی شده است که نیاز نیست مردم به پست‌ مراجعه داشته باشند و هم‌استانی‌ها از ساعت ۸ تا ۲۰ هر روز از طریق شماره ۱۴۰ می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

الهامی گفت: هزینه این سرویس حتی از مراجعه مردم به پست‌ ارزان‌تر بوده و برای ارسال هر نوع کالا و بار می‌توانند با این تلفن تماس بگیرند، همچنین سامانه «درخواست غیرضروری مدارک تحصیلی» طراحی شده و دانش آموختگان مدارک را در این سامانه درخواست می‌دهند که تاکنون یک هزار و ۵۰۰ سرویس به دانشگاه بیرجند ارائه شده است.

وی به راه‌اندازی سرویس «لاستیک به صورت اینترنتی» از ابتدای سال جاری اشاره کرد و افزود: این سرویس نقش زیادی در عملکرد پست داشته و با قراردادی که با شرکت کویرتایر منعقد شد بخشی از محصولات آن به صورت اینترنتی به سراسر کشور ارائه می‌شود.

وی گفت: متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه کویرتایر درخواست خود را ثبت کنند و لاستیک بعد از آماده سازی به سایر شهرها ارسال می‌شود

الهامی افزود: پست خراسان جنوبی در سال جاری رتبه نخست را به لحاظ رشد درآمد و ترافیک در سطح شبکه پستی کشور کسب کرد و سرویس‌های جدید «ارسال محصولات بومی و استراتژیک استان به سایر نقاط کشور»، «ارسال بیمه نامه‌های صندوق بیمه کشاورزی» و «درخواست غیرضروری پلاک درب خانه» در ۶ ماه دوم امسال در استان راه اندازی می‌شود.

۷۵۵۹*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.